معرفی کامل کشور یونان

کشور یونان یکی از کشورهایی است که امروزه افراد زیادی تمایل به مهاجرت به آن را دارند و به دنبال این هستند تا بتوانند زندگی خوب و راحتی را در این کشور تجربه کنند. اگر شما هم جز این دسته از افراد هستید بدون شک علاقه‌مند خواهید بود تا بیشتر با شرایط زندگی در این کشور و البته شرایط عمومی آن از جمله جمعیت و آب و هوای این کشور آشنا شوید.

ما در ادامه این مطلب قصد داریم کمی بیشتر درباره کشور یونان صحبت کرده و اطلاعات مفیدی را در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم. پس اگر شما هم علاقه‌مند به داشتن اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما ادامه این مطلب را بادقت مطالعه کنید.

آشنایی کلی با کشور یونان

کشور یونان یکی از کشورهای شرقی قاره اروپا است که در منطقه جنوب شرقی این قاره واقع شده است و در شمال آن نیز شبه جزیره قرار دارد. یکی از مهم‌ترین نکاتی که درباره این کشور وجود دارد این است که این کشور از یک سو به قاره آسیا، از سوی دیگر به قاره اروپا و از سمتی دیگر به قاره آفریقا راه دارد و همین عامل نیز باعث می‌شود تا افرادی که در این کشور زندگی می‌کنند به هر سه قاره دسترسی داشته باشند. یونان یکی از کشورهایی است که از نظر تاریخی نیز دارای قدمت زیادی بوده و همین عامل آن را به یکی از توریستی‌ترین کشورهای قاره اروپا تبدیل کرده است.

امروزه کشور یونان به‌عنوان کشوری توسعه‌یافته شناخته می‌شود که امکانات زیادی را در اختیار شهروندان خود قرار می‌دهد و به همین علت نیز زندگی و اقامت در آن می‌تواند به یک تجربه جدید و بسیار جذاب برای شما تبدیل شود. یکی از نکات جذابی که باید درباره حاکمیت و سیاست کشور یونان بدانید این است که این کشور نفوذ زیادی روی کشورهای آفریقای جنوبی و خاورمیانه دارد و همین موضوع نیز باعث شده تا این کشورها ارتباط خوبی را با یونان داشته باشند.

از گلدن اینوستمنت بخواهید: خرید ملک در یونان و شرایط اخذ اقامت

یونان کجاست؟

یکی از سوالات رایجی که ممکن است در خصوص کشور یونان برای شما هم به وجود آمده باشد این است که یونان کجاست؟ موقعیت جغرافیایی این کشور دقیقا در جنوب شرقی قاره اروپا است و همین موضوع نیز باعث شده تا اب و هوای نسبتا مساعدی برای زندگی ایرانیان داشته باشد. همسایه شمالی این کشور البانی هست و از طرف دیگر باید دقت داشته باشید که مقدونیه شمالی و بلغارستان نیز از دیگر کشورهایی هستند که در منطقه شمالی یونان قرار گرفته‌اند. همسایه شرقی کشور یونان نیز ترکیه است که همین موضوع نشان می‌دهد کشور یونان در فاصله نزدیکی ایران قرار دارد و می‌تواند گزینه مناسبی برای مهاجرت و سفر ایرانیان باشد.

یکی دیگر از نکات بسیار مهمی که باید درباره موقعیت جغرافیایی کشور یونان بدانید این است که دریای مدیترانه در مناطق جنوبی و شرقی این کشور قرار گرفته و به عبارت دیگر این کشور را احاطه کرده است.

شرایط اقتصادی کشور یونان

اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که قصد مهاجرت به کشور یونان یا سفر به این کشور را دارید بدون شک به دنبال این خواهید بود که اطلاعات کاملی را درباره شرایط اقتصادی این کشور به دست بیاورید. این مسئله به خصوص برای آن دسته از افرادی که قصد اقامت و زندگی در این کشور را دارند از اهمیت بیشتری برخوردار است. اولین نکته‌ای که باید درباره اقتصاد این کشور بدانید این است که اقتصاد این کشور تا حد زیادی وابسته به صنعت گردشگری آن است. همانطور که گفتیم کشور یونان دارای جاذبه‌های گردشگری بسیار زیادی است که همسن موضوع نیز باعث می‌شود تا بخش عمده‌ای از درآمد این کشور حاصل از ورود توریست‌ها و گردشگران به این کشور باشد.

از سوی دیگر باید توجه کنید که رشد تولید ناخالص ملی در این کشور در سال‌های اخیر به میزان زیادی افزایش پیدا کرده و به نسبت بسیار از کشورهای اروپایی افزایش قابل توجهی را تجربه کرده است. پس از بحران مالی که کشور یونان در سال ۲۰۱۳ تجربه کرد شاهد ان بودیم که نرخ بیکاری در این کشور به میزان زیادی کاهش پیدا کرد و امروزه این نرخ به کمترین میزان خود رسیده است. پس اگر شما هم جز ان دسته از افرادی هستید که قصد مهاجرت به این کشور و کارکردن در آن را دارید باید بدانید که برای پیداکردن شغل در این کشور با چالش و مشکل خاصی مواجه نخواهید شد.

بهتر است بدانید: بررسی تمام مشاغل مورد نیاز یونان ۲۰۲۴ + میزان حقوق و مزایا

نگاهی به نقشه یونان

اگر نگاهی به نقشه یونان بیندازید اولین چیزی که احتمالا توجه شما را به خود جلب خواهد کرد این است که این کشور دارای بیش از 6000 جزیره است که 227 مورد از آنها قابل سکونت هستند و همین موضوع نیز باعث می‌شود تا گزینه‌های زیادی برای سفر و مهاجرت پیش روی شما قرار داشته باشد. شاید برای شما جالب باشد که بدانید تعداد زیادی از این جزایر دارای مالکینی ثروتمند هستند که جزیره را برای خود خریداری کرده‌اند. اگر بخواهیم به نواحی شهری این کشور بپردازیم باید گفت که یونان دارای 13 ناحیه است که در هر ناحیه تعداد زیادی شهر و روستا قرار گرفته است.

نکته مهم دیگر درباره کشور یونان این است که این کشور دارای شهرهای مهم زیادی است که از جمله آنها می‌توان به مواردی مانند آتن ( پایتخت این کشور)، سالونیک، پاتراس، لاریسا، ولس و … اشاره کرد. هریک از این شهرها دارای امکانات رفاهی بسیار زیادی برای زندگی هستند؛ ولی بدون شک بهترین گزینه‌ای که برای این کار پیش روی شما قرار دارد زندگی در شهر آتن است که هم دارای رفاه اقتصادی و اجتماعی خوبی است و هم پیداکردن یک موقعیت شغلی مناسب در این شهر ساده‌تر است. البته نباید فراموش کرد که هزینه‌های زندگی در این شهر به نسبت سایر شهرهای یونان کمی بالاتر خواهد بود.

زبان، دین و جمعیت یونان

برای زندگی در این کشور بدون شک داشتن اطلاعات کافی درباره مسائلی که در بخش‌های قبلی بیان کردیم می‌تواند مفید باشد؛ ولی چند مسئله اساسی دیگر نیز وجود دارد که باید به آنها نیز توجه داشته باشید. مسئله اول زبان مردم این کشور است. زبان رسمی مردم این کشور زبان یونانی است که یکی از قدیمی‌ترین زبان‌های حال حاضر دنیا نیز شناخته می‌شود. از طرف دیگر باید دقت داشته باشید که به علت توریستی بودن این کشور معمولا مردم آن به زبان‌های انگلیسی و فرانسه نیز مسلط هستند. امروزه زبان انگلیسی به‌عنوان زبان دوم این کشور شناخته می‌شود.

نکته مهم دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که دین رسمی مردم این کشور مسیحی بوده و مذهب آنها نیز ارتدکس است. البته باید بدانید که در کشور یونان آزادی دینی وجود دارد و این به آن معناست که شما با هر دینی می‌توانید زندگی خوب و راحتی را در این کشور داشته باشید و کسی مزاحم شما نخواهد شد.  سوال پایانی که احتمالا درباره این کشور به ذهن می‌رسد در خصوص جمعیت یونان است. این کشور یکی از کشورهای اروپایی است که جمعیت قابل قبولی داشته و جمعیت آن معادل 10 هزار و 800 نفر است که بیشتر این جمعیت در مناطق شهرنشین کشور یونان زندگی می‌کنند.

از گلدن اینوستمنت بخواهید: ویزای سرمایه گذاری در یونان

برای زندگی در یونان باید به چه نکاتی دقت داشته باشیم؟

امروزه افراد زیادی تمایل به زندگی در کشور یونان را دارند؛ ولی اطلاعات چندانی درباره قوانین و شرایطی که برای زندگی در این کشور وجود دارد ندارند. به همین علت نیز ما در این بخش قصد داریم توضیحات جامع و کاملی را در این خصوص در اختیار شما قرار دهیم. اولین و مهم‌ترین نکته‌ای که در این زمینه باید بدانید این است که مردم کشور یونان اهمیت زیادی به خانواده می‌دهند و شما هم برای این‌که بتوانید زندگی بهتری را در این کشور داشته باشید بهتر است که ارتباط خوبی را با خانواده بگیرید.

مردم این کشور هر روزه زمان زیادی را با اعضای خانواده خود می‌گذرانند و همین موضوع نیز باعث می‌شود تا کانون خانواده در این کشور روز به روز گرم‌تر شود. نکته دیگری که درباره فرهنگ مردم این کشور وجود دارد این است که مردم یونان معمولا به‌صورت رسمی با یکدیگر ارتباط می‌گیرند و کمتر شاهد ارتباطات بسیار صمیمی خواهید بود. پس اگر شما هم قصد دارید خودتان را در این کشور اذیت نکنید و زندگی بهتری داشته باشید باید سعی کنید این نوع ارتباط را بپذیرید و سعی کنید آن را در رفتار خود نیز بیاورید.

نظام اقتصادی یونان یک نظام سفت و سخت است و جرایم مالی در این کشور دارای قوانین سخت و دشواری هستند. پس بهتر است که سعی کنید تا جای ممکن به قوانین مالی که در این کشور وجود دارد احترام گذاشته و مرتکب جرم مالی نشوید تا از نظر قانونی مشکلی در این کشور برایتان به وجود نیاید. شاید برای شما جالب باشد که بدانید در یونان صدای بلند یک بی‌احترامی به شمار می‌آید و هر کسی که شروع به داد و بیداد کرده یا با صدای بلند صحبت کند معمولا با چالش‌های جدی نزد مردم این کشور مواجه خواهد شد.

اطلاعاتی در خصوص آب و هوای کشور یونان

بدون شک اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که قصد زندگی در کشور یونان را دارید به دنبال این خواهید بود که اطلاعاتی را در خصوص آب و هوای این کشور نیز به دست بیاورید. در خصوص شرایط آب و هوایی یونان باید به چند نکته مهم دقت داشته باشید. اولین نکته این است که آب و هوای این کشور به‌صورت کلی آب و هوای مدیترانه‌ای است که دلیل این موضوع نیز نزدیکی این کشور با دریای مدیترانه است. در فصل تابستان معمولا آب و هوای این کشور بسیار گرم و خشک می‌شود و معمولا گزینه مناسبی برای سفر شما نخواهد بود.

از طرف دیگر باید دقت داشته باشید که کشور یونان در فصل‌های زمستان دارای آب و هوای معتدل‌تری خواهد بود و اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که قصد دارید به این کشور سفر کنید باید توجه داشته باشید که اواخر فصل پاییز و اوایل زمستان می‌تواند بهترین زمان برای این کار باشد. در مناطق کوهستانی که در یونان وجود دارند معمولا میزان بارش باران و برف بیشتر است؛ ولی در سایر مناطق این کشور معمولا روزهای کمی از سال وجود دارد که شما شاهد بارش برف یا باران باشید.

البته باران‌های فصلی در این کشور نیز گهگاهی قابل مشاهده هستند؛ ولی بارش مداوم باران یا برف را بسیار کم مشاهده خواهید کرد. پس اگر شما هم قصد زندگی در این کشور یا سفر به آن را دارید حتما باید به این شرایط آب و هوایی دقت و توجه کافی را داشته باشید.

از گلدن اینوستمنت بخواهید: شرایط دریافت پاسپورت یونان

آشنایی با فرهنگ مردم یونان

یکی دیگر از نکات جذابی که باید درباره کشور یونان بدانید اطلاعاتی در خصوص فرهنگ مردم این کشور است. به طور کلی کشور یونان یکی از با قدمت‌ترین کشورهای دنیاست و همین موضوع نیز باعث می‌شود تا مردم این کشور خود را جز متمدن‌ترین مردم دنیا بدانند. یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید درباره فرهنگ مردم این کشور بدانید این است که مردم یونان احترام زیادی برای هنر قائل هستند و به همین علت نیز امروزه موزه‌های بسیار زیادی در این کشور وجود دارد و هرساله نمایشگاه‌های هنری زیادی نیز در این کشور برگزار می‌شوند.

هنر مجسمه‌سازی در این کشور دارای محبوبیت بسیار زیادی است و هرساله مسابقات مجسمه‌سازی بسیار زیادی نیز در این کشور برگزار می‌شود. امروزه بسیاری از مردم دنیا یونان را با عنوان کشور هنر و ادب می‌شناسند. این موضوع نشان می‌دهد که ادبیات نیز در کشور یونان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و مردم این کشور احترام ویژه‌ای برای شاعران و نویسندگان خود قائل هستند. یکی از جذابیت‌های زندگی در یونان فستیوال‌های جذابی است که در هر فصل سال در این کشور برگزار می‌شوند. در این فستیوال‌ها انواع رقص و هنر به نمایش گذاشته می‌شود.

این موضوع نه‌تنها می‌تواند برای آن دسته از افرادی که قصد زندگی کردن در این کشور را دارند جذاب باشد؛ بلکه برای افرادی که قصد سفر به یونان را دارند نیز جذابیت‌های زیادی خواهد داشت؛ چراکه با سفر به این کشور می‌توانید در این فستیوال‌ها شرکت کرده و تجربیات جذابی را به دست بیاورید. مراسم عروسی در یونان با روبندهای زرد و قرمز برگزار می‌شود که نشان‌دهنده آتش است. به طور کلی باید توجه داشته باشید که مردم یونان مردمی سنتی هستند و همانطور که بیان کردیم به خانواده نیز احترام زیادی می‌گذارند.

آشنایی با جاذبه‌های گردشگری مهم کشور یونان

اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که قصد زندگی در کشور یونان را دارید یا این‌که علاقه‌مند به سفرکردن به این کشور هستید بدون شک علاقه‌ خواهید داشت که با بهترین جاذبه‌های گردشگری این کشور نیز آشنا شوید. از جمله مهم‌ترین این جاذبه‌های گردشگری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که قصد سفر به کشور یونان را دارید یا این‌که قصد مهاجرت به این کشور را دارید و علاقه‌مند هستید تا با جاذبه‌های گردشگری این کشور بیشتر آشنا شوید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما از سایر بخش‌های سایت ما نیز دیدن کنید.

از گلدن اینوستمنت بخواهید: مدارک مورد نیاز برای مهاجرت به یونان

دریافت مشاوره تخصصی برای سفر یا مهاجرت به کشور یونان

امروزه افراد زیادی تمایل به مسافرت به کشور یونان را دارند یا این‌که این کشور را به‌عنوان مقصد خود برای مهاجرت انتخاب کرده‌اند. اگر شما هم جز این دسته از افراد هستید باید بدانید که دریافت یک مشاوره تخصصی در این زمینه می‌تواند به میزان زیادی کار را برای شما ساده‌تر کند. اگر قصد سفر به این کشور را دارید می‌توانید به‌راحتی با دریافت مشاوره تخصصی و استفاده از خدمات مجموعه ما روند سفر خود را تسهیل کرده و البته به ساده‌ترین شکل ممکن به این کشور سفر کنید.

از طرف دیگر باید دقت داشته باشید که با دریافت یک مشاوره تخصصی شما می‌توانید روند مهاجرت خود به این کشور را نیز تسهیل کرده و بهترین شهرهای یونان را برای زندگی خود انتخاب کنید. فراموش نکنید که مجموعه گلدن اینوستمنت در تمامی مراحل سفر و مهاجرت به این کشور در کنار شما خواهد بود و تمامی کمک‌های لازم را با بالاترین کیفیت ممکن در اختیار شما قرار می‌دهد.

این مقاله در تحریریه مجله گلدن اینوستمنت تهیه شده است و استفاده از آن با هدف غیرتجاری بلامانع خواهد بود.

مقالات مرتبط