راحت‌ ترین کشور برای مهاجرت ۲۰۲۴

با توجه به آماری که به دست ما رسیده ایرانیان بسیار زیادی وجود دارند که خواهان مهاجرت هستند و می‌خواهند هرچه سریعتر به کشورهای دیگر بروند و از زندگی در موقعیتی دیگر بهره‌مند شوند. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که قصد مهاجرت دارید، قطعاً به این موضوع فکر کرده‌اید که راحت‌ترین کشور برای گرفتن اقامت و مهاجرت ایرانی‌ها کدام است؟ سریع‌ترین روشی که می‌توان برای مهاجرت انتخاب کرد چیست؟ ما در این مطلب قصد داریم شما را در یافتن پاسخ این سوالات راهنمایی کنیم و دروازه‌ای برای اقامت و مهاجرت راحت پیش رویتان باز کنیم.

امروزه مهاجرت به کشورهای اروپایی از استقبال بسیار زیادی روبرو بوده است، در این میان می‌توان یونان را مثال زد که راحت‌ترین کشور برای مهاجرت ایرانی‌ها محسوب می‌شود. پس اگر شما هم به دنبال مهاجرت و دریافت اقامت راحت‌ترین کشورهای مهاجرتی هستید تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

راحت‌ ترین کشور برای مهاجرت ایرانی‌ها در سال ۲۰۲۴ کدام است؟

کشورهای مختلفی وجود دارند که در قاره‌های متفاوت واقع شده‌اند و پذیرای وجود ایرانی‌ها هستند. این کشورها هر یک دارای موقعیت جغرافیایی فوق العاده همراه با رفاه اقتصادی و فرهنگی برای مهاجران خواهند بود. مواردی که در این مقاله خواهید خواند به عنوان راحت‌ترین کشورها برای اقامت دائم و مهاجرت شناخته شده‌اند:

در میان کشورهایی که نام بردیم سریع‌ترین و راحت‌ترین کشور برای مهاجرت ایرانیان یونان معرفی شده است که در این مطلب نیز به جنبه‌های مختلف جهت مهاجرت و دریافت اقامت دائم این کشور خواهیم پرداخت.

ساده ترین روش برای مهاجرت شما به یونان اینجاست:

راحت‌ ترین کشور برای مهاجرت ایرانی‌ها کدام است؟

کشورهای بسیار زیادی در قاره‌های مختلف وجود دارند که ایرانی‌ها تمایل فراوانی به مهاجرت به آنها دارند، اما باید این موضوع را در نظر داشته باشید که مهاجرت به برخی کشورها بسیار سخت و دارای پروسه طولانی است. همین مشکلات می‌توانند افراد را دلسرد کرده و نسبت به مهاجرت منصرف کنند. آیا می‌دانید راحت‌ترین کشور برای گرفتن اقامت کجاست؟

بدون شک شما هم به این فکر افتاده‌اید که راحت‌ترین کشور برای مهاجرت را انتخاب کنید تا دیگر مجبور نباشید مدت زیادی را برای طی کردن شرایط و پروسه‌های مهاجرت تحمل کنید. یونان کشوری اروپایی با فرهنگی متفاوت و بهترین امکانات آموزشی و دانشگاهی، شرایط فوق العاده‌ای برای علاقمندان فراهم آورده و پذیرای مهاجران ایرانی است. پس اگر به دنبال کشوری با پذیرش ساده‌تر و شرایط راحت‌تر هستید یونان را انتخاب کنید.

آیا راحت‌ترین کشور اروپایی برای گرفتن اقامت یونان است؟

بر اساس نتایج تحقیقاتی که به دست ما رسیده، راحت‌ترین کشور برای گرفتن اقامت یونان معرفی شده است. اما باید در نظر داشته باشید که هدف از مهاجرت افراد با هم فرق می‌کند و همچنین شرایطی که افراد دارند متفاوت است بنابراین افراد متناسب با اهداف و شرایطشان باید نحوه مهاجرت خود را انتخاب کرده و در این جهت گام بردارند. حال اگر شما هم خواهان مهاجرت به کشورهای اروپایی همچون یونان هستید باید شرایط خود را سبک سنگین کنید. شرایط مهاجرت به یونان به شرح زیر است:

تسلط بر زبان یونانی

برای اینکه به کشور یونان مهاجرت کنید باید حتماً تسلط کافی به زبان یونانی و انگلیسی را داشته باشید تا بتوانید با افراد دیگر در ارتباط باشید و همچنین زندگی در این کشور و دایره ارتباطات شما با مشکل مواجه نشود. برای اثبات تسلط بر زبان یونانی و انگلیسی باید حتماً مدارک و گواهی ارائه دهید.

تمکن مالی

یکی دیگر از شرایط مهاجرت به یونان اثبات تمکن مالی است یعنی شما باید ثابت کنید که هزینه زندگی در یونان را دارید و می‌توانید از پس مخارج خود و خانواده‌تان برآیید. اثبات تمکن مالی از طریق موجودی حساب و املاک یا سرمایه‌ای که دارید مشخص می‌شود.

اگر شرایط گفته شده را دارید باید به سراغ مراحل بعدی جهت انتخاب راه‌های مهاجرت به یونان باشید. در ادامه قصد داریم دلایل محبوبیت کشورهای اروپایی را به عنوان راحت‌ترین کشور جهت مهاجرت خدمتتان ارائه دهیم پس ادامه مطلب را از دست ندهید.

خدمات مهم گلدن اینوستمت: ۰ تا ۱۰۰ اقامت در یونان با تمکن مالی‌

انتخاب راه‌ های مهاجرت و دریافت اقامت کشورهای اروپایی

با توجه به اینکه افراد همواره می‌پرسند راحت‌ترین کشور برای مهاجرت و گرفتن اقامت کدام است؟ و ما پاسخ می‌دهیم کشورهای اروپایی علی الخصوص یونان، اما باز هم افراد برای انتخاب راه‌های مهاجرت سردرگم می‌شوند. چرا که راه‌های متفاوت و زیادی برای مهاجرت و دریافت اقامت وجود دارند که ممکن است چالش بزرگی به نظر برسد. مواردی که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت جهت راهنمایی بیشتر شما است:

هر یک از این راه‌ها را که انتخاب کنید باید دارای شرایطی متناسب با آن باشید و همچنین مدارک لازم را جهت پیشبرد اهدافتان ارائه دهید. در ادامه به بررسی جزئیات هر یک از این موارد به طور کامل خواهیم پرداخت تا بتوانید راهی درست را متناسب با موقعیت و شرایط خود انتخاب کرده و با راهنمایی مشاوران و کارشناسان ما هرچه سریعتر به هدفتان برسید.

راحت‌ ترین کشورها برای اقامت دائم کدامند؟

اگر بخواهید اقامت دائم یک کشور را از آن خود کنید باید شرایط و نحوه مهاجرت شما متناسب با پذیرش کشور مورد نظر باشد. مهمترین نکته مربوط به این است که راحت‌ترین کشور برای گرفتن اقامت یونان به نظر می‌رسد اما شما باید از میان راه‌های مختلف جهت مهاجرت یک راه را انتخاب کرده و برای رسیدن به هدف مورد نظر خود تلاش کنید. برای اطلاع از جزئیات بیشتر شما را به مطالعه ادامه مطلب دعوت می‌کنیم:

مهاجرت کاری به یونان

مهاجرت از طریق کار به یونان یکی از راه‌هایی است که افراد می‌توانند با توجه به تحصیلات و مهارت‌هایی که دارند انتخاب نموده و پیش گیرند. برای اینکه بتوانید به کشور مورد نظر خود مهاجرت کنید و در آن مشغول به کار شوید باید حتماً از یک کارفرما پیشنهاد کار دریافت کنید. همچنین می‌توانید تقاضای کار بفرستید تا در صورت تایید رزومه و شرایط، از طریق کارفرما جهت مهاجرت اقدام کنید. توجه داشته باشید برای اینکه از طریق کارفرما مورد تایید قرار بگیرید باید حتماً رزومه کاری و سوابق و تحصیلات خود، همچنین تجربیاتی که دارید را در اختیار آنها قرار دهید تا بتوانند آنالیز کنند و در نتیجه تصمیم به بودن شما در کشور مورد نظر بگیرند.

مهاجرت تحصیلی

در میان کشورهای نام برده که راحت‌ترین شرایط را برای مهاجرت ایرانی‌ها فراهم کرده‌اند، می‌توان یونان را مثال زد که برای مهاجرت تحصیلی بهترین گزینه به حساب می‌آید. یونان شرایط آموزشی و فرهنگی مناسبی را برای مهاجران ایرانی تدارک دیده علی‌الخصوص دانشگاه‌های این کشور پذیرای وجود دانشجویان ممتاز و تلاشگر هستند. شما می‌توانید در هر مقطع تحصیلی از جمله کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا جهت تحصیل در کشورهای اروپایی اقدام کنید.

برای دریافت پذیرش دانشگاه‌های مختلف باید مدارک تحصیلی قبلی مثل گواهی‌ها و ریز نمرات سال‌های گذشته را ارائه دهید. همچنین باید اثبات کنید که علاقمند به درس خواندن هستید و یک انگیزه نامه تهیه نموده و ارائه کنید. دریافت اقامت دائم کشورهای اروپایی با مهاجرت تحصیلی بسیار راحت است زیرا شما با تحصیل در این کشورها زبان اصلی آنها را یاد می‌گیرید و دیگر مشکلی برای زندگی نخواهید داشت. علاوه بر آن پس از فارغ التحصیلی می‌توانید مشغول به کار در حوزه تخصصی خودتان شوید و از زندگی و رفاه کامل برخوردار باشید.

مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری

سرمایه‌گذاری یکی دیگر از روش‌هایی است که می‌توان از طریق آن به کشورهای دیگر مهاجرت کرد و پس از مدتی اقامت دائم آن را دریافت نمود. اگر وجه نقد زیادی دارید و می‌خواهید که ارزش آن حفظ شود بهتر است با سرمایه‌گذاری در کشورهای مختلف و مهاجرت و دریافت اقامت آن یک تیر و چند نشان بزنید. در واقع با این کار شما علاوه بر حفظ سرمایه خود زندگی در یک کشور دیگر را تجربه خواهید کرد که می‌تواند باعث پیشرفت شما شود. گذشته از این موضوع زندگی در کشورهای اروپایی، رفاه و امکانات فوق العاده‌ای را در اختیار مهاجران قرار می‌دهد و باعث می‌شود که تجربه جدید با رفاه کامل و زندگی شاد داشته باشند. برای مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری باید درآمد و سرمایه بیش از ۳۰۰ یورو داشته باشید که این امر با خرید ملک و همچنین ثبت شرکت امکان‌پذیر خواهد بود.

خدمات مهم گلدن اینوستمت: شرایط، هزینه و بررسی خرید ملک در یونان

مهاجرت از طریق ازدواج

زمانی که از ازدواج به عنوان راهی برای مهاجرت به کشورهای دیگر نام برده می‌شود منظور این نیست که شما در ایران ازدواج کنید و به کشورهای دیگر مهاجرت نمایید؛ بلکه منظور این است شما بتوانید با فردی که تابعیت و اصالت کشوری دیگر را دارد ازدواج نموده و در همان کشور اقامت دریافت نموده و به زندگی خود ادامه دهید. به عنوان مثال شما می‌توانید همسری یونانی را برگزینید و از طریق این نوع ازدواج اقامت یونان را دریافت کنید. توجه داشته باشید که ازدواج با فرد یونانی و تنها با وجود یک سند ازدواج کافی نیست بلکه شما باید به دولت یونان ثابت کنید که تعهد و عشق نسبت به همسر خود دارید و ازدواج شما سوری نیست.

بیشتر بخوانید: شرایط ازدواج و مهاجرت به یونان

مهاجرت از طریق تولد فرزند

برخی کشورها مثل آمریکا و کانادا از قانون خاک و خون تبعیت می‌کنند یعنی اگر فرزندی در یکی از این کشورها متولد شود می‌تواند پاسپورت این کشورها را دریافت نموده و تابعیت آن را داشته باشد. پدر و مادر این فرزند نیز می‌توانند از اقامت دائم بهره‌مند شوند و این در صورتی است که کشورهای اروپایی از چنین قانونی برخوردار نیستند و اگر شما فرزندتان در یکی از کشورهای اروپایی متولد شود به هیچ عنوان نمی‌توانید جهت دریافت پاسپورت برای او از اقامت دائم آن کشور بهره‌مند شوید.

مهاجرت از طریق پناهندگی

یکی دیگر از راه‌هایی که برای مهاجرت وجود دارد مهاجرت از طریق پناهندگی است. دریافت اقامت از طریق پناهندگی تنها برای افرادی امکان‌پذیر است که در کشور خود دارای مشکلات سیاسی و اختلافات نژادی و تبعیض‌های جنسیتی هستند. اگر شما هم در ایران هستید و با یکی از این مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنید می‌توانید با ارائه مدارک و مستندات خود به مراجع مهاجرتی و ارسال آنها برای کشور هدف جهت دریافت اقامت اقدام کنید.

مدارک لازم جهت مهاجرت به کشورهای اروپایی

برای اینکه بتوانید به کشورهای مختلف مهاجرت کنید نیازمند وجود مدارکی هستید که به موسسه‌های مهاجرتی ارائه داده و جهت تکمیل آنها مشورت نمایید. این مدارک کمک می‌کنند که پذیرش شما از سوی کشور هدف راحت‌تر صورت گیرد. مدارکی که باید آماده کنید به شرح زیر هستند:

برخی از این مدارک را باید به زبان انگلیسی یا زبان کشور هدف مثلاً زبان یونانی ترجمه کنید و بفرستید. گاهی ممکن است ترجمه کردن این مدارک نیز هزینه‌ای در بر داشته باشد.

بیشتر بخوانید: راهنمای کامل مهاجرت کاری به یونان

هزینه مهاجرت به کشورهای اروپایی و دریافت اقامت آن

یکی از مهمترین دغدغه‌های افراد در رابطه با هزینه‌های زندگی و مهاجرت به کشورهای دیگر است. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که قصد مهاجرت به کشورهای دیگر را دارید و مدام به این موضوع فکر می‌کنید که آیا از پس هزینه‌ها برمی‌آید یا خیر باید ابتدا در رابطه با کشور مورد نظر کمی تحقیق کنید. باید بدانید که هزینه‌های زندگی در کشورهای مختلف متفاوت است و مهم‌ترین عاملی که بر هزینه‌های شما در مهاجرت و زندگی در کشوری دیگر تاثیرگذار خواهد بود مربوط به راه و روشی است که برای مهاجرت انتخاب می‌کنید.

برای فهم بیشتر این موضوع را با جزئیات بیشتر خدمتتان ارائه می‌دهیم. تصور کنید شما قصد مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری در کشور یونان را دارید در این صورت باید به فکر داشتن سرمایه کافی جهت خرید ملک و ثبت شرکت باشید. اما اگر شما از آن دسته افرادی هستید که قصد مهاجرت تحصیلی به کشورهای اروپایی را دارید باید به فکر مخارج و هزینه‌های خود در رابطه با تحصیل، مسکن، خوراک، پوشاک، رفت و آمد و غیره باشید. پس همانطور که می‌بینید زندگی در کشور دیگر دارای مخارج است اما این مخارج با هم متفاوت هستند؛ حتی تعداد افراد خانواده شما نیز می‌تواند باعث افزایش یا کاهش هزینه‌ها شود.

جدولی که در زیر تهیه کرده‌ایم هزینه لازم برای ثبت شرکت در انواع کشورهاست تا بتوانید یک برآورد دقیق داشته باشید و جهت انتخاب راحت‌ترین کشور اروپایی برای اخذ اقامت دائم آن هم از طریق مهاجرت سرمایه‌گذاری اقدام کنید. توجه شما را به جدول زیر جلب می‌کنیم:

کشور حداقل سرمایه مورد نیاز (یورو)
یونان 400 هزار
لتونی 50 هزار
پرتغال 350 هزار
ایتالیا 250 هزار الی 500 هزار
آلمان 360 هزار
بلغارستان 512 هزار الی 1 میلیون
بلژیک 350 هزار الی 500 هزار
موناکو 500 هزار
آندورا 400 هزار

ساده ترین روش برای مهاجرت شما به یونان اینجاست:

هزینه‌های زندگی در کشورهای مختلف

علاوه بر هزینه‌هایی که برای سرمایه‌گذاری مورد توجه قرار می‌گیرد هزینه‌های زندگی در کشورهای مختلف نیز قابل تامل است. سعی کردیم لیست کاملی از هزینه‌های زندگی در کشورهای مختلف خدمتتان ارائه دهیم تا بتوانید با اطلاعات بیشتر برای کشور مورد نظر خود پذیرش بگیرید. در واقع مهاجرت به کشوری دیگر کاری سخت و چالش برانگیز است که با وجود اطلاعات کافی و مشاوره و راهنمایی‌های به موقع می‌توانید انتخابی هوشمندانه داشته باشید. توجه شما را به جدول زیر در رابطه با هزینه زندگی کشورهای متنوع جلب میکنیم:

نام کشور شاخص هزینه های زندگی
کوزوو 26.18
سوئیس 121.16
نروژ 100.99
فرانسه 74.85
صربستان 35.39
بلاروس 33.12
روسیه 35.52
اتریش 71.79
آلبانی 36.17
بلغارستان 37.17

هزینه‌های تحصیل در کشورهای مختلف

مهمترین حقی که شما دارید این است که بدانید هزینه تحصیل در کشورهای مختلف به چه صورت است تا بتوانید برای تحصیل فرزندان خود بهترین شرایط را فراهم آورید و با بودجه‌ای که دارید بهترین انتخاب را برای آنها رقم بزنید. حتی اگر خودتان قصد تحصیل در کشور دیگر را دارید با وجود جدول زیر می‌توانید متناسب با بودجه خود مهاجرت نموده و تحصیل خود را آغاز کنید:

هزینه یک سال تحصیلی کشور
حدود 1,500 یورو اتریش
16,000-6,000 یورو دانمارک
 20,000-5,000 یورو فنلاند
 3,800-2,800 یورو فرانسه
رایگان المان
حدود 1,500 یورو یونان
حدود 1,500 یورو مجارستان
رایگان نروژ
حدود 2,000 یورو لهستان
 حدود 5,000 یورو اسلوونی
 20,800-8,300 یورو سوئد
1,000-850 یورو ایتالیا
20,000-6,000 یورو هلند

بیشتر بخوانید: ارزان ترین کشور برای مهاجرت در سال ۲۰۲۴

درآمد مشاغل در کشورهای مختلف

لیست دیگری از درآمدی که می‌توانید در کشورهای مختلف از طریق کار به دست آورید به صورت جدول زیر دسته‌بندی کرده‌ایم. در این صورت شما می‌توانید برآورد کنید که با توجه به درآمد خود توانایی زندگی در کشورهای مختلف با وجود هزینه‌های متفاوت را خواهید داشت یا خیر. توجه شما را به جدول زیر جلب می‌کنیم:

درآمد ماهیانه (یورو) نام کشور
3,450 لوگزامبورگ
3,400 دانمارک
2,700 اتریش
2,600 انگلیس
2,600 سوئد
2,550 فنلاند
2,550 ایرلند
2,420 آلمان
2,325 فرانسه
2,250 بلژیک
2,200 هلند
1,880 ایتالیا
1,800 اسپانیا
1,750 قبرس
1,200 استونی
1,150 اسلونی
1,000 اسلواکی
1,000 چک
1,000 پرتغال
970 مالتا
910 یونان
895 لهستان
875 کرواسی
830 لیتونی
800 لاتویا
720 مجارستان
670 رومانی
510 بلغارستان

نتیجه‌گیری

با توجه به اطلاعاتی که در اختیارتان قرار گرفت اکنون دیگر می‌دانید که راحت‌ترین کشور برای گرفتن اقامت کدام است. در واقع کشورهای اروپایی از استقبال فراوانی در میان ایرانیان برخوردار بوده است چرا که دارای موقعیت بسیار خوبی برای تحصیل و زندگی و کار به شمار می‌آیند. تاکنون ایرانیان بسیار زیادی به یونان مهاجرت کرده‌اند و با راهنمایی و مشاوره کارشناسان ما توانستند اقامت دائم این کشور را از آن خود کنند. این شما هستید که آینده درخشان را برای خود و عزیزانتان رقم خواهید زد. پس بهتر است با آگاهی کامل در رابطه با همه شرایط مربوط به کشورهای مختلف و دریافت اقامت و نحوه مهاجرت به آنها گام بردارید. ما نیز همواره آماده ارائه راهنمایی و مشاوره به شما عزیزان هستیم. جهت برقراری ارتباط با ما می‌توانید به صورت آنلاین و یا از طریق شماره تماس‌های زیر اقدام کنید.

مقالات مرتبط