بررسی کامل ویزای تایپ D یونان

اگر برای یافتن راه‌های مختلف مهاجرت تلاش فراوانی کرده‌اید، حتماً با ویزای تایپ دی یونان آشنا شده‌اید و می‌دانید که یک نمونه از ویزاهای مختلف این کشور است که با توجه به درخواست افراد در شرایط و ضوابط خاصی صادر می‌شود. معمولاً از این نوع ویزا به عنوان ویزای ملی یونان هم یاد می‌کنند. فقط برای افرادی که خواهان مهاجرت موقت در بازه زمانی معین به یونان هستند صادر می‌شود. در این مطلب قصد داریم به بررسی کامل ویزای تایپ دی یونان بپردازیم و اطلاعات کاملی در رابطه با مدارک لازم و شرایطی که باید داشته باشید اطلاعاتی در اختیارتان قرار دهیم. اگر در رابطه با هزینه و کسب اطلاعات بیشتر به راهنمایی نیاز دارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

ویزای تایپ دی یونان چیست؟

ویزای ملی یونان تنها برای افرادی در نظر گرفته می‌شود که به واسطه تحصیل یا کار حتی درمان نیاز به ورود به این کشور دارند، اما توجه داشته باشید که ورود آنها در بازه زمانی مشخص و محدودی اجازه داده می‌شود. به همین دلیل می‌توان گفت ویزای تایپ دی یونان برای افرادی که مهاجرت طولانی مدت یا بلند مدت به یونان را دارند قابل صدور نخواهد بود.

حال ممکن است شما هم یکی از افرادی باشید که می‌خواهید به جهت تحصیل کار یا درمان وارد کشورهای حوزه شینگن شوید و پس از انجام فعالیت خود به کشور بازگردید. حتماً می‌دانید که یونان هم یکی از کشورهای حوزه شینگن است که ورود به آن با مدت محدود نیاز به ویزای تایپ دی دارد. برای دریافت ویزای تایپ دی باید انواع آن را بشناسید که در دو نوع زیر دسته‌بندی می‌شود:

در ادامه هر یک از این موارد را به طور کامل برای شما خوانندگان عزیز شرح خواهیم داد تا بتوانید به درستی تصمیم بگیرید و برای رسیدن به هدف خود تلاش کنید. ما هم تا پایان این مسیر در کنار شما هستیم و راهنمایی‌های لازم را به شما ارائه می‌دهیم.

ویزای یکبار ورود یا سینگل تایپ دی یونان چیست؟

ویزای یک بار ورود یا سینگل برای افراد صادر می‌شود که قصد دارند فقط برای یک بار به کشورهای حوزه یونان ورود کنند و پس از انجام کار خود به کشورشان بازگردند. این در حالیست که انجام کار آنها که مربوط به تحصیل درمان یا هر کار دیگری است در مدت زمان محدود تمام می‌شود. به عنوان مثال ممکن است فردی برای یک عمل جراحی نیازمند ویزای سینگل تایپ دی یونان باشد.

چنین فردی با در دست داشتن ویزای یک بار ورود، وارد خاک یونان شده و پس از درمان مجدداً به کشور خود برمی‌گردد. این نوع ویزا برای مدت محدود صادر می‌شود و دارنده آن می‌تواند در همین مدت وارد خاک یونان شود و معمولا مدت زمان استفاده از این نوع ویزا ۹۰ روز است.

ویزای چند بار ورود یا مولتی تایپ دی یونان چیست؟

ویزای چند بار ورود یا مولتی همانطور که از نام آن مشخص است فرد مورد نظر با در دست داشتن آن می‌تواند چند بار برای ورود به کشور یونان اقدام کند. فردی که ویزای چند بار ورود تایپ دی یونان را اخذ نموده علاوه بر ورود به یونان می‌تواند در دیگر کشورهای حوزه شینگن ورود و خروج کند. مدت زمان ورود و خروج افراد با وجود این ویزا باز هم محدود است اما متعدد خواهد بود.

در حقیقت کسی که چنین ویزایی دارد می‌تواند در موارد مختلف کاری، تحصیلی یا درمانی به انواع کشورهای حوزه شینگن سفر کند و برای هر بار سفر نیاز به ویزای جدید ندارد. به عنوان مثال ممکن است فردی برای درمان یا تحقیقات تحصیلی مجبور به سه بار سفر در سال باشد که از طریق ویزای یکبار ورود امکان‌پذیر نخواهد بود. ویزای چند بار ورود تایپ دی معمولاً ویزای مورد علاقه هنرمندان و ورزشکاران است که مجبور به سفر به کشورهای حوزه شینگن در زمان‌های مختلف هستند.

مدارک لازم جهت دریافت ویزای تایپ D چیست؟

حتماً می‌دانید که برای گرفتن ویزای تایپ دی باید مدارکی را ارائه دهید. این مدارک باید کامل دقیق و مربوط به متقاضی ویزا باشد. در غیر این صورت ویزا صادر نخواهد شد. همه مدارکی که ارائه می‌کنید تحت بررسی دقیق دولت یونان قرار می‌گیرد تا جهت صدور آن تصمیم‌گیری شود. همه مواردی که در زیر عنوان کرده‌ایم باید برای دریافت ویزای تایپ دی آماده باشند:

زمانی که همه این موارد را تهیه کردید باید ترجمه آنها را به زبان یونانی یا انگلیسی هم ارائه کنید. گاهی ممکن است برای ترجمه مدارک خود متحمل پرداخت هزینه شوید.

شرایط لازم برای اخذ ویزای تایپ دی یونان

اگر می‌خواهید برای دریافت ویزای تایپ دی یونان مراجعه کنید و نمی‌دانید که باید چه شرایطی داشته باشید ما به شما خواهیم گفت که شرایط لازم برای دریافت ویزای تایپ دی تماماً مربوط به نوع ورود شما به کشور مورد نظر است. همانطور که گفته شد هدف افراد برای ورود به کشورهای حوزه شینگن متفاوت است برخی برای درمان، تحصیل یا کار مراجعه می‌کنند. در هر صورت هدف شما هر کدام که باشد به صورت جداگانه بررسی خواهد شد علاوه بر آن کشوری که برای ورود انتخاب می‌کنید نیز تاثیرگذار خواهد بود. اگر یونان را برای دریافت ویزای تایپ دی انتخاب کرده‌اید اصلاً نگران نباشید؛ زیرا از نظر شرایط سنی سابقه سفر و مدارک بررسی خواهید شد.

معمولا افرادی که کمتر از ۳۰ سال سن دارند و مجرد هستند با قوانین سختگیرانه بیشتری برای اخذ ویزای تایپ دی مواجه خواهند شد. اما در مقابل افرادی که تاکنون سابقه سفر به یونان و کشورهای حوزه شینگن را داشته‌اند اخذ ویزای تایپ دی برایشان راحت‌تر خواهد بود. همچنین کامل و صحیح بودن مدارک می‌تواند باعث سهولت اخذ ویزای تایپ دی یونان شود.

هزینه دریافت ویزای تایپ دی یونان چقدر است؟

یکی از مهمترین دغدغه‌های افراد به هنگام دریافت ویزا و سفر به کشورهای حوزه شینگن علی الخصوص یونان هزینه‌ای است که باید بابت دریافت ویزا بپردازند. هزینه اخذ ویزای کشورهای مختلف با هم متفاوت است اما به طور کلی  جهت بررسی هزینه معمولاً سن افراد و متقاضیان ویزای تایپ دی و ویزای کشور مورد نظر را مورد توجه قرار می‌دهند.

توجه داشته باشید که سن متقاضیانی که برای اخذ ویزای تاریخی اقدام می‌کنند در افزایش یا کاهش هزینه تاثیرگذار است. هزینه اصلی اخذ ویزای تایپ دی یونان برای افراد به سه دسته تقسیم می‌شود. افراد زیر ۶ سال هزینه‌ای پرداخت نخواهند کرد و کاملاً رایگان خواهد بود. برای افراد ۶ تا ۱۲ سال هزینه معادل ۳۵ یورو در نظر گرفته شده، افراد بزرگسال و بیش از این سن نیز موظف به پرداخت ۶۰ یورو خواهند بود.

در رابطه با نوع ویزا که تعیین کننده هزینه آن نیز هست در واقع اگر برای ویزای سینگل یا یک بار ورود اقدام کنید هزینه کمتر خواهید پرداخت این در صورتی که هزینه پرداخت ویزای مولتی یا چند بار ورود بیشتر است.

نکات مهم در رابطه با اخذ ویزای تایپ دی یونان

اگر برای اخذ ویزای تایپی یونان اقدام می‌کنید باید نکاتی را به خاطر داشته باشید تا خیلی سریعتر و راحت‌تر به هدفتان برسید. در واقع این نکات کمک می‌کند تا اخذ ویزای شما با مشکل مواجه نشود و مانعی برای آن وجود نداشته باشد. در گام اول باید در روز مصاحبه حدود ۶۰ یورو همراه داشته باشید تا به روزهای آینده موکول نشود و زمانتان هدر نرود.

نکته دیگر این است که برای اخذ ویزای تایپ دی یونان به ضمانتنامه نیاز دارید که این ضمانتنامه برای هر فرد حدود ۱۰۰ میلیون تومان خواهد بود. پس یادتان باشد که به ازای هر نفر ۱۰۰ میلیون تومان ضمانتنامه کنار بگذارید. نکته دیگر در رابطه با رد ویزای تایپ دی شما است، اگر سوء پیشینه داشته باشید بلافاصله صدور ویزای شما لغو خواهد شد. در صورت عدم تمکن مالی نیز نمی‌توانید ویزای تایپ دی مورد نظر خود را دریافت کنید.

به یاد داشته باشید که در روز مصاحبه جهت اخذ ویزای تایپ دی یونان باید حتماً عنوان کنید که هدفتان از سفر چیست؟ در غیر این صورت ورود شما را به کشورهای حوزه شینگن علی الخصوص یونان ممنوع کرده و ویزا را صادر نخواهند کرد.

نتیجه‌گیری

با توجه به اطلاعاتی که در این مطلب در اختیارتان قرار دادیم اکنون دیگر می‌دانید که ویزای تایپ دی یونان چیست؟ ویزای تایپ دی یا ویزای ملی یونان در واقع اجازه ورود افراد در زمان محدود به جهت کار، تحصیل یا درمان است که به دو صورت سینگل یا یک بار ورود و چند بار یا مولتی صادر می‌شود. مدارک لازم جهت دریافت ویزای ملی یونان و هزینه‌هایی که موظف پرداخت آنها هستید را به طور کامل شرح دادیم.

اگر برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره به مشاوره و راهنمایی کارشناسان ما نیاز دارید می‌توانید از طریق شماره تماس‌های زیر و یا به صورت آنلاین ارتباط برقرار کنید و از به روزترین اطلاعات در رابطه با اخذ ویزای تایپ دی مطلع شوید.

مقالات مرتبط