ارزان‌ ترین کشور برای خرید ملک

امروزه زندگی در ایران بسیار سخت شده و عوامل مختلفی باعث این نتیجه بوده‌اند. همین موضوع دلیلی برای مهاجرت افراد به کشورهای دیگر شده است. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که به تازگی تصمیم به مهاجرت گرفته‌اید و می‌خواهید راحت‌ترین روش را برای مهاجرت پیش ببرید ما همراهتان هستیم.

در واقع راحت‌ترین راه برای مهاجرت خرید ملک در کشوری دیگر است به خصوص اگر بتوانید ارزان‌ترین کشورها برای خرید ملک را بشناسید این اقدام برای شما سریع و راحت‌تر انجام خواهد گرفت. چرا که با یک بودجه معین می‌توانید متراژ یا ملک با ارزش‌تری را در کشور مورد نظر خریداری نموده و پس از گذشت مدتی اقامت دائم آن کشور را از آن خود کنید. در این مطلب قصد داریم ارزان‌ترین کشورها برای خرید خانه را برای شما معرفی کنیم پس توصیه می‌کنیم ادامه این مطلب را از دست ندهید.

معرفی ارزان‌ ترین کشورها برای خرید ملک

شاید با خود بگویید سرمایه‌گذاری و خرید ملک در آمریکا گزینه خوبی است اما سخت در اشتباه هستید و این کار اصلاً درست نیست زیرا آمریکا کشوری قدرتمند و گران قیمت به نظر می‌رسد که نمی‌توان برای خرید ملک روی آن حساب کرد. بنابراین باید به دنبال یافتن کشورهایی باشید که خرید ملک در آنها ارزان‌تر است. مواردی که در زیر می‌بینید به همین عنوان گزارش شده‌اند:

کشورهایی که نام بردیم از جمله ارزان‌ترین کشورها برای خرید ملک معرفی شده‌اند که هر یک شرایط و موقعیت خاصی را جهت خرید ملک در اختیار مشتریان قرار داده و با گذشت مدت زمان مشخصی اقامت و شهروندی کشور خود را برای مهاجران ارائه می‌کند. در ادامه به بررسی هر یک از این کشورها و بودجه لازم جهت خرید ملک در آنها خواهیم پرداخت.

خرید ملک و سرمایه‌گذاری در یونان

یونان اولین و ارزان‌ترین کشور برای خرید خانه یا ملک محسوب می‌شود چرا که این کشور از کشورهای حوزه شینگن بوده و شرایط و موقعیت جغرافیایی فوق العاده‌ای را برای یک مقصد مهاجرتی فراهم آورده است. طبیعی است که افراد بخواهند برای مهاجرت به یونان اقدام کنند و اقامت آن را دریافت کنند.

اگر وجه نقد دارید و می‌خواهید از طریق سرمایه‌گذاری اقامت این کشور را دریافت کنید باید بدانید که حداقل هزینه‌ای که بابت خرید ملک یا خانه در یونان باید داشته باشید معادل ۲۵۰ هزار یورو است. یعنی کف قیمت ملک در یونان از ۲۵۰ هزار یورو شروع می‌شود و شرایط خوبی را برای خریداران فراهم می‌آورد. پس از گذشت ۵ سال از زندگی و اقامت شما در یونان می‌توانید به منظور دریافت اقامت خانواده و همسر و حتی خانواده همسر نیز درخواست بفرستید. پس می‌توان نتیجه گرفت دریافت اقامت یونان از طریق سرمایه‌گذاری بهترین روش است.

بیشتر بخوانید: خرید ملک در یونان و هزینه، شرایط

خرید ملک و سرمایه‌گذاری در برزیل

برزیل یکی از بهترین و مناسب‌ترین مقاصد مهاجرتی محسوب می‌شود که خرید ملک در آن با ارزان‌ترین هزینه ممکن انجام خواهد گرفت. در واقع برخی کشورها برنامه‌های سرمایه‌گذاری و خرید ملک را برای مهاجرین به روش مخصوص و منحصر به فردی ارائه کرده‌اند که برزیل هم از آنها مستثنا نیست. شما می‌توانید با بودجه معادل ۱۳۳ هزار دلار در برزیل صاحب ملک و خانه شوید.

توجه داشته باشید زمانی اقامت این کشور برای شما صادر می‌شود که تنها ۳۰ روز از سال را در این کشور زندگی کنید پس از آن دیگر شهروندی و اقامت برزیل از آن شما خواهد بود. پس از آن می‌توانید خانواده خود را نیز به برزیل برده و برای آنها هم اقامت بگیرید. نکته حائز اهمیت در رابطه با دریافت ویزا و اقامت برزیل این است که از آن پس می‌توانید به ۱۵۰ کشور دنیا بدون داشتن ویزا سفر کنید و از زندگی لذت ببرید.

فیجی کشوری برای خرید ملک و سرمایه‌گذاری

حتماً تاکنون نام جزیره فیجی را شنیده‌اید که جزیره خوش آب و هوا و زیبا در اقیانوس آرام است که آرام‌ترین مقصد برای سرمایه‌گذاری و خرید ملک محسوب می‌شود که هزینه زیادی هم بابت آن نخواهید پرداخت. فیجی در واقع جزو مستعمره بریتانیا بوده و نظام دموکرات دارد. تنها با داشتن ۱۲۵ هزار دلار می‌توانید صاحب ملک و خانه در فیجی شوید.

زندگی در چنین جزیره‌ای رفاه و آرامش فوق العاده‌ای را به همراه دارد. شما با ۵ سال زندگی در فیجی می‌توانید درخواست شهروندی دائم بدهید و به سادگی این شرایط را به نفع خود تمام کنید. با وجود چنین مقصد ارزان قیمتی بهتر است خرید ملک و سرمایه‌گذاری را در کشور دیگر تجربه نکنید و ارزش سرمایه‌تان را در فیجی افزایش دهید.

کلمبیا ارزان‌ ترین مقصد برای خرید ملک

کلمبیا یکی از بهترین مقاصد در آمریکای جنوبی است که ملک و خانه‌های ارزانی را برای مهاجران فراهم کرده است. در واقع کلمبیا همانند برزیل توانسته برنامه‌های مشخصی را برای سرمایه‌داران کشورهای خارجی تدارک ببیند. طبیعی است که از هر کجای دنیا افراد سرمایه‌دار جهت خرید ملک در آمریکای جنوبی و کلمبیا اقدام نموده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن اقامت آن را نیز بگیرند.

شما با سرمایه‌ای معادل ۱۵۰ هزار دلار یا بیش از آن شرایط خرید ملک در کلمبیا را خواهید داشت، به جز خرید خانه شما می‌توانید با داشتن سرمایه‌ای بیش از ۳۲ هزار دلار و راه‌اندازی کسب و کاری جدید در کلمبیا اقامت دائم آن را دریافت کنید. اگر در کلمبیا خانه خریده‌اید با گذشت مدت کوتاهی می‌توانید درخواست شهروندی دائم بدهید. پس با وجود داشتن چنین سرمایه‌ای هرگز زمان را از دست ندهید و هم اکنون اقدامات لازم را انجام دهید.

خرید ملک و سرمایه‌گذاری در دومینیکا

نام کشور دومینیکا در میان ارزان‌ترین کشورها برای خرید ملک می‌درخشد. در واقع همه افرادی که قصد سرمایه‌گذاری و خرید ملک در کشور دیگر را دارند حتماً تاکنون نام دومینیکا را شنیده‌اند. دومینیکا از جمله کشورهایی است که برنامه مناسبی برای سرمایه‌داران خارجی تدارک دیده و برای جذب هرچه بیشتر آنها تلاش می‌کند.

شما با داشتن بودجه معادل ۲۰۰ هزار دلار یا بیشتر می‌توانید یک ملک یا خانه در دومینیکا خریداری نموده و پس از گذشت مدت کوتاهی شهروندی آن را از آن خود کنید. با داشتن اقامت دائم دومینیکا سفر کردن به ۱۱۹ کشور بدون ویزا امکان‌پذیر خواهد شد. از جمله مزایای خرید ملک و سرمایه‌گذاری در دومینیکا داشتن آرامش و رفاه فوق العاده است زیرا این کشور اقتصاد سالم و پایداری داشته که توانسته امید به زندگی و شور و شوق را در افراد افزایش دهد پس چه بهتر که شما هم با مهاجرت به این کشور صاحب چنین خوشبختی شوید.

پاناما ارزان‌ ترین مقصد برای خرید ملک و سرمایه‌گذاری

احتمالاً تا به حال نام کشور پاناما را از میان مقاصد ارزان قیمت جهت خریداری ملک و سرمایه‌گذاری مهاجران شنیده‌اید. آرامش و رفاه خاصی در کشور پاناما برقرار است و باعث شده افراد پس از بازنشستگی این کشور را به عنوان مهاجرت و ادامه زندگی انتخاب کنند. اگر شما هم قصد دارید ادامه زندگی خود را در رفاه کامل با اقتصادی سالم بگذرانید پاناما بهترین انتخاب خواهد بود.

با داشتن حداقل سرمایه ممکن معادل ۲۰۰ هزار دلار صاحب ملک و خانه‌ای در پاناما خواهید شد که شهروندی و اقامت دائم آن را برای شما به ارمغان می‌آورد. در این صورت سفر به کشورهای دیگر از طریق گذرنامه و ویزای پاناما برای شما ممکن شده و شرایط فوق العاده مناسبی را تجربه می‌کنید.

سرمایه‌گذاری و خرید ملک در وانواتو

در میان جزایر اقیانوس آرام نام جزیره وانواتو می‌درخشد. مهاجران معمولا کشور وانواتو را به عنوان ارزان‌ترین کشور برای خرید ملک می‌شناسند. در واقع سرمایه هنگفتی برای خرید ملک لازم ندارید بلکه با هزینه‌ای معادل ۲۰۰ هزار دلار می‌توانید صاحب ملک در این کشور شوید و از زندگی با رفاه و آرامش فوق العاده لذت ببرید. وانواتو کشوری است که پس از گذشت مدت کوتاهی زندگی در آن پاسپورت برایتان صادر می‌شود و از طریق آن می‌توانید به کشورهای دیگر بدون وجود ویزا سفر کنید. به این موضوع نیز توجه داشته باشید که دریافت اقامت دائم این کشور با وجود خرید ملک به راحتی امکان‌پذیر است و این شرایط فوق العاده برای مهاجران و سرمایه‌داران تدارک دیده شده است.

ترکیه مقصدی ارزان قیمت برای خرید ملک و سرمایه‌گذاری مهاجران

همه ما می‌دانیم که ترکیه همسایه ایران است و مقصد بسیار جذاب و خوبی برای خرید ملک و سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود. وضعیت اقتصادی در کشور ترکیه مطلوب بوده و به عنوان کشور در حال توسعه به حساب می‌آید بنابراین می‌توان زندگی در کمال آرامش و رفاه در این کشور تشکیل داد. هم اکنون ایرانیان بسیار زیادی در ترکیه مستقر شده و اقامت دریافت کرده‌اند.

شما با داشتن سرمایه‌ای معادل ۲۰۰ هزار دلار می‌توانید در ترکیه صاحب ملک شده و پس از مدت کوتاهی اقامت دائم و شهروندی آن را دریافت کنید. دولت ترکیه این شرایط را برای سرمایه‌داران خارجی از سراسر دنیا تدارک دیده و به نظر می‌رسد برنامه سرمایه‌گذاری مناسبی خواهد بود. گذشته از آن مهاجرت به کشورهای دیگر از طریق روش‌هایی غیر از سرمایه‌گذاری و خرید ملک بسیار دشوار است. پس چه بهتر که با این روش اقامت ترکیه را دریافت نموده و به ادامه زندگی بپردازید.

امارات متحده عربی ارزان‌ ترین کشور برای خرید ملک

امارات متحده عربی یکی دیگر از کشورهایی است که فرصت سرمایه‌گذاری و خرید ملک را برای سرمایه‌داران و مهاجران ایرانی و خارجی‌های سراسر دنیا فراهم آورده است. طبیعی‌ است که شما نیز نام کشور دبی را در کشور امارات متحده عربی شنیده باشید چرا که یکی از شلوغ‌ترین و پرطرفدارترین مقاصد سرمایه‌گذاری و خرید ملک محسوب می‌شود. در این میان ایرانیان بسیار زیادی تاکنون موفق به خرید ملک و دریافت اقامت امارات متحده عربی شده‌اند.

اگر قصد سرمایه‌گذاری و خرید ملک در امارات متحده عربی را دارید باید سرمایه شما معادل ۲۷۲ هزار یورو یا بیشتر باشد تا این شرایط و امکانات برایتان فراهم شود. با خرید ملک پس از گذشت مدت کوتاهی اقامت دائم و شهروندی این کشور برایتان صادر می‌شود و به عنوان شهروند دبی شناخته خواهید شد. قطعاً دریافت اقامت کشوری دیگر می‌تواند مزایای شگفت‌انگیزی برایتان به ارمغان آورد.

قبرس مقصدی فوق العاده جهت خرید ملک ارزان

قبرس از جزایر دریای مدیترانه است که در همسایگی ترکیه واقع شده و دارای بهترین شرایط برای زندگی از نظر موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی است. علاوه بر آن وضعیت اقتصادی سالم و رفاه فراوانی را برای مهاجران به وجود آورده، با این حال قبرس هم در میان لیست ارزان‌ترین کشورها برای خرید ملک قرار گرفته است. اگر خواهان زندگی بدون دغدغه و سرشار از آرامش هستید هم اکنون مقصد قبرس را انتخاب نموده و اقدام کنید.

خرید ملک و سرمایه‌گذاری با هزینه‌ای معادل ۳۰۰ هزار یورو در قبرس امکان‌پذیر می‌شود. با خرید ملک و استقرار در این کشور پس از گذشت مدت نه چندان زیادی صاحب اقامت دائم و پاسپورت آن خواهید شد. با وجود شهروندی قبرس می‌توانید به ۱۷۳ کشور دنیا بدون ویزا و ممنوعیت سفر کنید و از زندگی لذت ببرید. این نوع برنامه جهت سرمایه‌گذاری و سفر به کشورهای دیگر توسط دولت قبرس برای سرمایه‌داران خارجی علی الخصوص ایرانیان ارائه شده است.

مزایا و معایب خرید ملک در ارزان‌ ترین کشورها چیست؟

حتماً شما هم با خود فکر می‌کنید معایب و مزایای خرید ملک چیست و آیا خرید ملک از ارزان‌ترین کشورها می‌تواند مزایا و معایبی به دنبال داشته باشد؟ بدون شک هر اقدامی که انجام می‌دهید با مزایا و معایبی همراه خواهد بود که خرید ملک هم از آن مستثنا نیست. در واقع مزایا و معایبی که شامل حال شما می‌شود بستگی به انتخاب و مقصدی دارد که جهت خرید ملک انجام می‌دهید. اگر بتوانید انتخابی هوشمندانه و درست داشته باشید از مزایای بیشتری بهره‌مند خواهید شد در غیر این صورت شما با معایب آن روبرو می‌شوید که چندان خوشایند نیست.

علاوه بر آن زندگی در کشور دیگر و مهاجرت کار ساده‌ای نیست بنابراین باید قبل از آن تحقیقات را به طور کامل انجام دهید تا پس از گذشت مدت کوتاهی پشیمان نشوید و زندگی برایتان سخت و طاقت فرسا پیش نرود. در ادامه به جزئیات بیشتری در رابطه با مزایای خرید ملک در ارزان‌ترین کشورها خواهیم پرداخت:

دریافت شهروندی

یکی از مهم‌ترین مزایایی که می‌توان برای خرید ملک در کشورهای مختلف نام برد این است که شما از شهروندی و اقامت دائم آن بهره‌مند خواهید شد. با دریافت شهروندی شما می‌توانید به راحتی جهت تحصیل، کار و درمان اقدام کنید و هیچگونه مانعی برای شما وجود نخواهد داشت. گذشته از این موضوع شما ساکن کشور دیگر می‌شوید و هیچکس نمی‌تواند منکر آن شود. قطعاً زندگی در کشوری دیگر با رفاه و اقتصادی بهبود یافته، شرایط زندگی را برای شما ساده‌تر و راحت‌تر خواهد نمود.

برخورداری از بیمه

با دریافت شهروندی و خرید ملک در کشور دیگر شما از بیمه برخورد خواهید شد. می‌دانید که وجود بیمه در زندگی چقدر تاثیرگذار و مفید است بنابراین با وجود بیمه می‌توانید جهت درمان و هرگونه عواقب و اتفاقات غیر مترقبه ایمن باشید.

سفر به کشورهای حوزه شینگن

از دیگر مزایای منحصر به فرد خرید ملک در کشورهای دیگر می‌توان به اجازه سفر به کشورهای حوزه شینگن اشاره کرد. در واقع شما با دریافت شهروندی و اقامت دائم کشور مورد نظر می‌توانید بدون محدودیت و ویزا به کشورهای حوزه شینگن مسافرت کنید.

راه‌اندازی بیزینس و معاملات مالی

با وجود شهروندی کشوری دیگر شما به رسمیت شناخته شده و اجازه راه‌اندازی بیزینس و معاملات مالی را خواهید داشت. علاوه بر آن از سیستم یکپارچه اقتصادی، تجاری و اشتغال بهره‌مند خواهید شد. علاوه بر آن شما از تحصیل به صورت کاملاً رسمی و در صورت واجد الشرایط بودن به حالت بورسیه و رایگان بهره‌مند می‌شوید.

بیشتر بخوانید: ارزان ترین کشور برای مهاجرت در سال ۲۰۲۴

سهولت در اشتغال

با داشتن شهروندی کشوری دیگر می‌توانید به راحتی شغل پیدا کرده و مشغول به کار شوید. علاوه بر آن حقوق افرادی که اقامت و شهروندی کشوری را دارند در مقایسه با افرادی که تنها موقتاً به کشور وارد شده‌اند بیشتر است.

افزایش ارزش سرمایه‌گذاری

مطمئن باشید که وجه نقد و سرمایه‌ای که برای خرید ملک در کشوری دیگر می‌پردازید با گذشت مدت زمان کوتاهی ارزش بیشتری خواهد یافت. اما اگر همین مبلغ را در ایران سرمایه‌گذاری کنید روز به روز از ارزش آن کم شده و معلوم نیست در آینده با وجود تورم‌ها چه بر سر سرمایه شما بیاید. پس می‌توانید با خرید ملک ارزش سرمایه خود را افزایش دهید.

با وجود همه این مزایا می‌توان گفت معایب ناچیز و پیش پا افتاده‌ای مثل تسلط بر زبان اصلی کشور وجود دارد که برخی مواقع ممکن است سخت باشد در غیر این صورت عیب دیگری برای آن نمی‌توان یافت.

هزینه مورد نیاز برای خرید ملک در ارزان‌ترین کشورها

اینکه شما چقدر بودجه برای خرید ملک در کشورهای مختلف کنار گذاشته باشید بستگی به موارد مختلفی دارد. اما ما در این مطلب ارزان‌ترین کشورها برای خرید ملک را معرفی کردیم با این وجود ممکن است بودجه شما برای خرید ملک در ترکیه متفاوت با کشور یونان باشد. یعنی شما با ۲۵۰ هزار دلار در یونان از ملک بزرگتر و با موقعیت جغرافیایی بهتری برخوردار خواهید شد همچنین ممکن است این بودجه در کشوری مثل قبرس یا ترکیه با متراژ کمتر و موقعیت جغرافیایی حاشیه شهر امکان‌پذیر باشد. در هر صورت شما برای سرمایه‌گذاری در کشورهای دیگر می‌توانید از ۱۵۰ هزار دلار الی ۵۰۰ هزار دلار هزینه کنید و با این میزان بودجه اقامت دائم کشور مورد نظر را از آن خود نمایید.

نتیجه‌گیری

با توجه به همه اطلاعاتی که در اختیارتان قرار گرفت اکنون دیگر می‌دانید که مهاجرت به کشورهای اروپایی از هزینه کمتری برخوردار است در واقع شما با ارزان‌ترین کشورها برای خرید ملک آشنا شدید و می‌دانید که میزان بودجه لازم چقدر است. شما با داشتن بیش از ۱۵۰ هزار دلار صاحب ملک و دریافت اقامت دائم کشورهای اروپایی خواهید شد. در این میان یونان از شرایط بهتری نسبت به دیگر کشورها برخوردار است زیرا یک کشور اروپایی بوده و جزو ارزان‌ترین‌ها محسوب می‌شود. مزایای خرید ملک نیز به طور کامل خدمتتان ارائه شد پس زمان را از دست ندهید و هم اکنون جهت خرید ملک و سرمایه‌گذاری اقدام نموده و برای دریافت مشاوره و راهنمایی‌های بیشتر از طریق شماره تماس‌های زیر با پشتیبانان و مشاوران ما در ارتباط باشید.

مقالات مرتبط