بررسی تمام مشاغل مورد نیاز یونان ۲۰۲۴ + میزان حقوق و مزایا

یونان یکی از کشورهایی است که در قسمت جنوبی قاره اروپا بوده و به خاطر آب و هوای بسیار مطلوب و ارتباط با دریاهای مختلفی از جمله جزیره ایونی و مدیترانه، اژه و کرت مقصد بسیار خوبی برای زندگی و کار است. در واقع ایرانی‌های بسیار زیادی هستند که امروزه با نبود شغل و حرفه مناسب سعی می‌کنند برای یافتن شغل مناسب و درآمد خوب به کشور یونان سفر کنند. مشاغل مورد نیاز یونان بسیار زیاد هستند و امروزه لیست مشاغل مورد نیاز یونان به راحتی قابل دسترس است و می‌توان از طریق آن برای مهاجرت و زندگی اقدام نمود. البته که میزان حقوق و مزایا از مهمترین ملاک‌ها برای زندگی در چنین کشوری است.

لیست مشاغل مورد نیاز یونان

اگر شما هم قصد زندگی در یونان را دارید و می‌خواهید از لیست مشاغل مورد نیاز یونان مطلع شوید قبل از هر چیز باید میزان تحصیلات و حرفه و مهارت خود را بسنجید تا بتوانید شغل متناسب با این ملاک‌ها را انتخاب نموده سپس برای مهاجرت به یونان و مشغول شدن در کار مورد نظر اقدام کنید. مشاغل مورد نیاز یونان به شرح زیر است:

چنین مشاغلی که مورد نیاز یونان اعلام شده‌اند از سوی داده‌های فدراسیون یونان و آژانس‌های استخدام بین‌المللی گزارش شده است؛ بنابراین از صحت آنها می‌توانید اطمینان حاصل کنید.

از گلدن اینوستمنت بخواهید: ویزای سرمایه گذاری در یونان

شرایط متقاضیان مشاغل مورد نیاز یونان

با توجه به اینکه یونان کشوری مناسب برای زندگی بوده و افراد زیادی خواهان شغل در این کشور هستند به دنبال مشاغل مختلف این کشور رفته و جستجو می‌کنند که شرایط متقاضیان مشاغل چیست و چگونه می‌توانند هرچه سریعتر مهاجرت کنند. شرایطی که متقاضیان مشاغل مورد نیاز در یونان باید داشته باشند شامل تخصص و حرفه در زمینه مشخص بوده همچنین تسلط کامل بر زبان انگلیسی از جمله مهم‌ترین شرایط است. البته که فرستادن آخرین مدرک تحصیلی و رزومه کاری برای مشغول شدن در مشاغل مورد نیاز یونان از اقداماتی است که باید حتماً انجام شود.

شرایط کار در مشاغل مورد نیاز یونان

یکی از مهمترین شرایط کار در مشاغل مورد نیاز یونان این است که شما بتوانید یک درخواست برای مشغول شدن در کار مورد نظر به کارفرما در یونان بفرستید. کارفرما نیز باید پس از بررسی رزومه شما یک تاییدیه بفرستد و این شرایط را تایید کند که شما می‌توانید در یونان مشغول به کار شوید. در این صورت دیگر کسی نمی‌تواند جایگاه شما را در شغل مورد نظر در یونان بگیرد یا مانع کار کردن شما شود زیر کارفرما شما را به طور کامل تایید نموده و منتظر است که شما به یونان بروید و مشغول به کار شوید.

کاریابی در مشاغل مورد نیاز یونان

کاریابی برای مهاجرت به کشور دیگر از جمله اقدامات مهم و حیاتی به نظر می‌رسد؛ زیرا شما برای ادامه زندگی در کشوری دیگر نیاز به درآمد دارید که بدون وجود شغل امکان‌پذیر نیست. به همین منظور باید ابتدا به دنبال شغل‌های متناسب با حرفه و تحصیلات و مهارت خود بروید. از میان شغل‌های نام برده یکی را انتخاب کنید و از طریق شماره تماس‌ها یا ایمیل کارفرمای مورد نظر را انتخاب نموده و رزومه خود را برای آنها بفرستید. پروسه فرستادن رزومه و تایید یا عدم تایید آن به مدت زمان مشخصی نیاز دارد که باید صبور باشید و این زمان را بگذرانید. پس از گذشت مدت کوتاهی کارفرما رزومه شما را مطالعه نموده و بررسی‌های لازم را انجام می‌دهد و در صورت امکان تایید نموده و از شما می‌خواهد که هرچه سریع‌تر مهاجرت کرده و مشغول به کار شوید.

مراحل استخدام در مشاغل مورد نیاز یونان

برای استخدام در مشاغل مورد نیاز یونان باید مراحل مشخصی را پشت سر بگذارید تا استخدام شما کاملاً قانونی انجام شده و در نهایت مشکلی پیش نیاید. منظور از مشکلات این است که بدون حکم تایید نمی‌توان مشغول به کار شد و احتمال اخراج شما از کشور یا جریمه‌های نقدی و حبس وجود دارد. مراحل استخدام در مشاغل مورد نیاز یونان به شرح زیر هستند:

  1. در مرحله اول باید شغل مورد نظر خود را در میان مشاغل مورد نیاز یونان بیابید
  2. در مرحله دوم باید به کارفرما درخواست تمایل به انجام کار را بفرستید
  3. به همراه درخواست انجام کار باید حتماً رزومه کامل خود را بدون هیچ کمبودی برای کارفرما ارسال کنید
  4. منتظر باشید تا کارفرما حکم تایید برای قبولی شما جهت انجام کار را ارسال کند
  5. به کنسولگری یونان در ایران بروید و درخواست ویزای بلند مدت در یونان را ثبت نمایید
  6. پس از صادر شدن ویزا می‌توانید به یونان مهاجرت نموده و در آنجا به راحتی با شغل مورد نظر زندگی کنید.

از گلدن اینوستمنت بخواهید: اقامت در یونان از طریق خرید ملک

حقوق و مزایای کار یونان

مطابق با استانداردهایی که در هر کشوری برقرار است مشغول شدن به هر کاری در یونان هم مانند سایر کشورها با حقوق و مزایا همراه خواهد بود که برآورد این حقوق و مزایا متناسب با شرایط یونان بوده و طبق قوانین و مقررات این کشور تعیین می‌شود. حقوق و مزایای کار در مشاغل مورد نیاز یونان به قرار زیر است:

شغل مورد نظر درآمد به صورت سالانه
مهندس (تمامی شاخه‌ها) (Engineer) ۴۰٬۳۵۵ یورو
نقشه‌بردار (Surveyor) ۳۱٬۵۲۷ یورو
اپراتور ماشین (Machine operator) ۲۱٬۵۳۲ یورو
برنامه‌نویس (Programmer) ۴۵٬۱۶۶ یورو
مدیر ایمنی و کیفیت مواد غذایی (food safety and quality director) ۲۹٬۵۳۱ یورو
توسعه‌دهنده نرم‌افزار (Software developer) ۴۴٬۸۸۵ یورو
پرستار (Nurse) ۳۶٬۸۸۳ یورو
پزشک (medical practitioner) ۸۷٬۰۶۲ یورو
حسابدار (Accountant) ۳۶٬۱۵۱ یورو
روانشناس (Psychologist) ۳۷٬۰۳۷ یورو
مدیر فروش (Sales executive) ۱۲۳٬۸۴۹ یورو
جوشکار (Welder) ۲۴٬۳۱۸ یورو
سرآشپز (Chef) ۲۵٬۷۰۱ یورو

مشاغل مورد نیاز یونان به زبان انگلیسی

با توجه به اینکه سالانه توریست‌های بسیار زیادی به یونان سفر می‌کنند بنابراین طبیعی است که بیشتر مشاغل مورد نیاز یونان به زبان انگلیسی باشد. زبان انگلیسی باعث ایجاد ارتباط متقابل میان مشاغل مختلف و توریست‌ها می‌شود. البته که این مشاغل را به صورت یک جدول برای شما عزیزان دسته‌بندی نموده و میزان حقوق و مزایای آنها را به صورت سالانه برآورد کرده‌ایم تا بتوانید به راحتی از میان آنها شغل مورد نظر را انتخاب و جهت درخواست اقدام نمایید.

شغل مورد نظر درآمد به صورت سالانه
مدرس زبان انگلیسی (English Teacher) ۳۵٬۲۱۴ یورو
نماینده امور مشتریان  (Customer Service Representative) ۲۰٬۱۱۴ یورو
راهنمای تور (Tour Guide) ۱۴٬۶۵۱ یورو
مدیر هتل (Hotel Manager) ۵۷٬۹۴۴ یورو
مترجم زبان انگلیسی (English Translator) ۱۶٬۶۸۱ یورو
حسابدار (Accountant) ۳۶٬۱۵۱ یورو
طراح وب (Web Designer) ۳۸٬۶۹۲ یورو
کارشناس مرکز تماس (Call Center Representative) ۱۷٬۲۰۵ یورو
مدیر رسانه های اجتماعی (Social Media Manager) ۳۹٬۵۳۲ یورو
تکنسین پشتیبانی فناوری اطلاعات (IT Support Technician) ۲۷٬۸۹۸ یورو

مشاغل مالی در یونان

یکی از مشاغل مورد نیاز یونان ۲۰۲۴ مشاغل مالی است. مشاغل مالی شامل انواع شغل‌های مدیر مالی، تحلیلگر مالی، خزانه‌دار و حسابدار مالی و مواردی از این دست می‌شود. اینکه شما کدام یک را انتخاب کنید و در کدام یک مهارت و تخصص و تحصیلات بیشتری داشته باشید بستگی به خودتان دارد. خوشبختانه مشاغل مالی در یونان هنوز پر نشده و یکی از مشاغلی است که کشور یونان برای استخدام متقاضیان مختلف نیاز دارد. اگر در این زمینه فعال هستید می‌توانید فوراً کارفرمای مورد نظر خود را پیدا نموده و درخواست دهید.

مشاغل اداری در یونان

از مشاغل پرطرفدار در میان ایرانی‌ها مشاغل اداری در یونان است که مایل هستند کاری راحت و اداری را برگزینند و به دور از کارهای دیگر مثل کشاورزی و مشاغل سخت باشند. مشاغل اداری شامل کارمند انواع بخش‌های اداری می‌شود که می‌تواند مربوط به شرکت‌های حقوقی و خصوصی و عمومی باشد. مشاغل اداری یونان هم به تخصص و مهارت و تحصیلات نیاز دارند و شما می‌توانید متناسب با شرایط خود هر یک از آنها را سنجیده و جهت انجام کار درخواست بدهید. کارفرمایان پس از بررسی رزومه شما حکم تایید یا عدم تایید را ارسال می‌کنند.

بیشتر بخوانید: آشنایی با بهترین دانشگاه های یونان + لیست ۱۰ تایی برترین ها

مشاغل تبلیغاتی در یونان

مشاغل تبلیغات یکی دیگر از مشاغل مورد نیاز یونان ۲۰۲۴ است که طرفداران بسیار زیادی دارد زیرا درآمد آنها نسبت به سختی کار بسیار مناسب است. مشاغل تبلیغات در یونان شامل انواع شغل‌های تبلیغانی برای شرکت‌ها و فروشگاه‌ها و هلدینگ‌های متفاوت بوده که با هوش و استعداد شما رابطه مستقیمی دارد. هرچه خلاق‌تر باشید و بتوانید تبلیغات بیشتری انجام دهید درآمد بیشتری را از آن خود خواهید کرد. البته که برای دریافت تایید کارفرما جهت انجام مشاغل تبلیغاتی باید رزومه کامل و قابل قبول تهیه نموده و ارائه کنید.

مشاغل هواپیمایی در یونان

اگر در ایران زندگی می‌کنید و خلبان هواپیما هستید یا به عنوان مهماندار هواپیما در حال فعالیت هستید و از درآمد و ساعات کاری خود رضایت ندارید زمان آن فرا رسیده که برای انجام مشاغل هواپیمایی در یونان درخواست بفرستید و پس از تاییدیه به یونان مهاجرت کنید. خواهید دید که درآمد مشاغل هواپیمایی در یونان چقدر خوب است و می‌توانید زندگی خوبی داشته باشید و در کمال رفاه و آرامش به سر برید. مشاغل هواپیمای در یونان شامل خلبان، کمک خلبان و مهماندار و خدمه می‌شود؛ البته که انتخاب هر یک از این موارد نیازمند تحصیلات و تسلط بر زبان انگلیسی است.

مشاغل ساختمانی در یونان

اگر بخواهید در مشاغل ساختمانی کشور یونان مشغول به کار شوید، شاخه‌های بسیار زیادی وجود دارد در واقع تنوع مشاغل ساختمانی در یونان بسیار زیاد است. مشاغل ساختمانی در یونان شامل بنایی و کارگری، برق کشی، رنگ کاری، لوله کشی و مواردی از این قبیل می‌شود. برای ارسال رزومه کاری در حیطه کاری مورد نظر خود کارفرمایی که مربوط به مشاغل ساختمانی در یونان است را جستجو کرده سپس رزومه خود را ارسال کنید و منتظر تایید باشید، قطعاً در یونان برای پیشرفت مشاغل ساختمانی راهی بسیار هموار و پردرآمد وجود دارد.

مشاغل مدیریتی در یونان

مشاغل مدیریتی در یونان شامل مدیریت بخش‌های مختلفی از جمله مدیر عامل شرکت‌های مختلف و هلدینگ‌ها، مدیر فروش، مدیر مالی مدیر بخش‌های داخلی و خصوصی و غیره می‌شود. مشغول شدن در هر یک از بخش‌هایی که به مدیر نیاز دارند، نیازمند تحصیلات و تجربه کافی در این زمینه است. با این وجود مشاغل مدیریتی در یونان درآمد خیلی خوبی دارند و شغل ساده و راحتی نسبت به مشاغل کشاورزی به نظر می‌رسد. شما می‌توانید با مهاجرت به یونان و یافتن شغل‌های مدیریتی آینده خود و خانواده‌تان را تضمین کنید. البته که امکان ادامه تحصیل همراه با داشتن شغل در یونان امکان‌پذیر است و می‌تواند باعث ارتقا شغلی شود.

از گلدن اینوستمنت بخواهید: هزینه دریافت پاسپورت آبی یونان

مشاغل مهندسی در یونان

اگر توجه کرده باشید مشاغل مهندسی شاخه‌های بسیار وسیعی دارد که از هر سمت و سویی طرفداران خاص خود را پیدا کرده است. مشاغل مهندسی یونان هم از این حیث مستثنا نیست. مشاغل مهندسی یونان شامل مهندسی برق، راه و ساختمان، مکانیک و الکترونیک و غیره می‌شود. به طور میانگین هر مهندسی که در یونان مشغول به کار است در هر ساعت ۱۹ یورو دریافت می‌کند که سالانه مبلغ قابل توجهی است و نسبت به مشاغلی که در ایران وجود دارد بسیار سودآور و فوق‌العاده است. پس این فرصت را از دست ندهید و هم اکنون اقدام کنید.

مشاغل تجاری و ارتباط با مشتری در یونان

مشاغل تجاری از جمله مشاغلی است که درآمد و حقوق آن ماهانه و سالانه بسیار بالا بوده و فکر هر کسی را درگیر می‌کند که هرچه سریع‌تر به یونان رفته و به مشاغل تجاری و ارتباط با مشتریان مشغول شود. تجارت در هر کشوری سودآور است، اما اگر در یک کشور توریستی با جمعیت یونان باشد قطعاً درآمد آن میلیون یورویی خواهد بود. ارتباط با مشتریان در یونان نیازمند تسلط کامل بر زبان انگلیسی است که نباید از آن غافل شد.

درآمد مشاغل در یونان

اگر بخواهید حساب و کتاب کاملی از درآمد مشاغل داشته باشید با اندکی تحقیق و پرس و جو متوجه بالا بودن درآمد مشاغل در یونان در مقایسه با ایران خواهید شد. در واقع یونان کشوری با آب و هوای مناسب و توریست پذیر است که هر لحظه می‌تواند درآمد فوق‌العاده‌ای برای کارکنان و کارمندان ایجاد نماید. البته عوامل مختلفی در درآمد مشاغل در یونان اثرگذار هستند و این عوامل مربوط به هوش و استعداد و مهارت شما است. از دیگر عوامل باید به تحصیلات کارکنان اشاره کرد، هرچند که از تسلط افراد بر زبان انگلیسی و ارتباط و تعامل آنها با افراد دیگر نمی‌توان غافل شد. همه این موارد کمک می‌کنند که شما بتوانید در یونان بهتر دیده شوید و شغل مورد نظر خود را به بهترین نحو ممکن به درآمدزایی بالا برسانید.

نتیجه‌گیری

رفتن به کشور یونان و مشغول شدن در مشاغل مورد نیاز این کشور فعالیتی کاملاً هوشمندانه و مفید است؛ شما با مشغول شدن در مشاغل مورد نیاز یونان در سال ۲۰۲۴ می‌توانید درآمد فوق العاده‌ای به یورو به دست آورید که معادل آن را در ایران نخواهید یافت. پس چه بهتر که هرچه سریعتر شغل مورد نظر خود را از میان لیست مشاغل مورد نیاز یونان بیابید و سریعاً به کارفرما درخواست داده و رزومه ارسال کنید تا پس از تایید برای ویزای بلند مدت اقدام نموده و در نهایت به یونان مهاجرت کنید. با مهاجرت به یونان شغل و درآمد تضمین شده‌ای خواهید داشت علاوه بر آن آرامش و رفاه را برای زندگی آینده خود رقم خواهید زد. کارشناسان مجرب موسسه مهاجرتی گلدن اینوستمنت | PGI می‌توانند راهنمای شما باشند.

این مقاله در تحریریه مجله گلدن اینوستمنت تهیه شده است و استفاده از آن با هدف غیرتجاری بلامانع خواهد بود.

 

مقالات مرتبط