جاهای دیدنی یونان؛ معروف‌ترین مکان‌های گردشگری و توریستی

قطعاً در میان نام کشورهای توریستی و گردشگری، نام کشور یونان را نیز شنیده‌اید و می‌دانید که بیشتر جمعیت جهان سالانه برای گردش و بازدید از جاهای دیدنی یونان به این کشور سفر می‌کنند. یونان به خاطر تاریخ کهنی که دارد جاهای دیدنی و جاذبه‌های گردشگری بسیار زیادی داشته و در این زمینه طرفداران بسیاری پیدا کرده است. اگر شما هم ویزای توریستی یونان را دریافت کرده‌اید و نمی‌دانید که برای دیدن از این کشور به کدام نقطه بروید ما به شما مراکز تفریحی یونان را به طور کامل معرفی خواهیم کرد تا در این سفر نهایت لذت و استفاده را ببرید و از سفرتان پشیمان و خسته نشوید. به همین منظور پیشنهاد می‌کنیم که تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

مکان‌های دیدنی یونان کدامند؟

هر کشوری دارای جاذبه‌های گردشگری است اما یونان با همه این کشورها متفاوت است زیرا جاذبه‌های گردشگری یونان بسیار زیاد هستند و هر کدام به مدت زمان خاصی برای بازدید نیاز دارند. در این مطلب سعی داریم جاهای دیدنی یونان را به شما بشناسانیم تا برنامه‌ریزی کنید و به راحتی همه این مکان‌ها را بگردید.

جاهای دیدنی آتن

آتن یکی از شهرهای معروف یونان است که از دوران پارینه سنگی و نوسنگی تاکنون قدمت دارد. به همین راحتی می‌توان فهمید که از گذشته تاکنون از این شهر به عنوان لشکرکشی‌های مختلفی استفاده شده بنابراین مکان‌های تاریخی متنوعی دارد. با سفر کردن به آتن می‌توانید به راحتی به تاریخ کهن یونان پی ببرید و از ستون‌های آکروپولیس دیدن کنید. در میان مکان‌های دیدنی یونان نباید معبد زئوس آتن را از دست بدهید.

البته شهر آتن به صورت قدیمی باقی نمانده و با پیشرفت و فناوری و همچنین گذر زمان به صورت پیشرفته و مدرن درآمده است. به همین منظور شما می‌توانید انواع پارک‌های مختلف، مترو، خیابان‌های جدید و معماری شگفت انگیز آن را ببینید و لذت ببرید. می‌توان گفت آتن شهر تمدن و پیشرفت برای یونانیان و افراد خارجی است که دید و بازدید از آن خالی از لطف نیست و پر از هیجان خواهد بود. مراکز تفریحی یونان در آتن به شرح زیر است:

  1. گل‌های زیبا در باغ‌های ملی
  2. موزه آکروپولیس جدید
  3. کوه لیکتاتوس
  4. معبد المپیک زئوس
  5. معبد یونان باستان ارش توم
  6. تپه‌های آگورا باستان
  7. محله تاریخی پلاکا
  8.  معبد هفستوس
  9. تئاتر باستانی دیونیسوس
  10. موزه ملی باستان‌شناسی

 مراکز تفریحی یونان در چانیا

چانیا یکی دیگر از شهرهای یونان است که به عنوان شهری باستانی شناخته می‌شود و قدمت تاریخی فوق العاده دارد. از شهر چانیا یونان به عنوان بندر ونیزی هم یاد می‌شود. بر روی آب‌های این بندر فانوس‌های رنگی شناور هستند و جذابیت آن را چندین برابر می‌کنند قطعاً چانیا را در فیلم‌های هالیوودی دیده‌اید. خیابان‌های سنگ فرش شده و آب و هوای مناسب آن برای گردش و دیدن از جاذبه‌های گردشگری بسیار دل‌انگیز است. اگر می‌خواهید لحظاتی خوش را در چانیا یونان ثبت کنید و خاطره بازی نمایید، بهتر است به مکان‌های دیدنی که به صورت موارد زیر برایتان دسته‌بندی کرده‌ایم بروید و نهایت لذت را جویا شوید:

  1. قایق‌های رنگارنگ
  2. معماری قدیمی در بندر
  3. پارک گیاه شناسی
  4. موزه باستان شناسی چانیا
  5. برج دیدنی محبوب فانوس دریایی چانیا
  6. معماری یونانی
  7. ساحل آیگوانا شن‌های طلایی و ساحل ماسه‌ای
  8. دره اسرار آمیز توپولیا
  9. قلعه ونیزی

جاذبه‌های گردشگری یونان در سانتورینی

حتماً نام شهر سانتورینی از کشور یونان را تا به حال شنیده‌اید و می‌دانید که به عنوان زیباترین و جذاب‌ترین شهر یونان شناخته می‌شود زیرا دارای خانه‌های کوچک و بزرگ رنگارنگ و برج‌های بلند سفید رنگ است. برخی خانه‌های سانتورینی را بر روی تپه‌ها ساخته‌اند. با نگاه کردن به آنها اوج زیبایی و معماری را خواهید یافت زیرا جلوه پلکانی بر تپه‌ها پیدا کرده‌اند. امکان ندارد برای دیدن یونان بروید و به سانتورینی سفر نکنید زیرا این جاذبه فوق العاده و جذاب را از دست خواهید داد. مواردی که در زیر می‌بینید از نمونه مراکز تفریحی یونان در سانتورینی هستند که سر زدن به آنها می‌تواند لذت سفر شما را چندین برابر کند:

  1. سفر دریایی
  2. صخره اسکاروس
  3. غروب آفتاب در خلیج آمودی
  4. نمایشگاه و موزه پرهیستوریک ترا
  5.  نقاشی‌های دیواری در موزه فولکلور لیگنوس
  6. قایق‌رانی در رودخانه سانتورینی
  7. آتشفشان سانتورینی
  8. ویرانه‌های باستانی ترا

 جاهای دیدنی یونان در هرسنیسوس

شهر بندری هرسنی سوز واقع در یونان از جمله مراکز دیدنی و گردشگری برای توریست‌ها به نظر می‌رسد. اگر به فکر یک مسافرت خانوادگی یا برنامه‌ریزی برای یک ماه عسل عاشقانه هستید، هرسنی سوس بهترین انتخاب است. وجود خرابه‌های باستانی و ساحل شنی فضای آرام را برای ریلکس کردن ایجاد کرده همچنین وجود بازارهای محلی برای گردش و خرید سوغاتی بهترین فضا به نظر می‌رسد. با بازدید از موزه‌های مختلف شهر هرسین ایسوس می‌توانید لحظات خوشی را در کنار عزیزان خود بگذرانید و خاطره خوش از سفر به یونان به خاطر بسپارید. اگر می‌خواهید با انواع جاذبه‌های گردشگری هرسنی‌سوس در یونان آشنا شوید موارد زیر را برای گردش انتخاب کنید:

  1. آکواریوم
  2. نمایشگاه‌های فضای آزاد
  3. نمایش اسب‌ها
  4. پارک آبی
  5. پارک لبیستینت
  6. غار اسرارآمیز زئوس
  7. مزرعه کرتین
  8. صومعه وردیسی

 جاهای دیدنی یونان در ریتیمنو

شهر زیبا و جذاب ریتیمنو را دیگر همه می‌شناسند و می‌دانند که در یونان واقع شده و یکی از شهرهای سواحل شمالی آن به حساب می‌آید. وجود ساحل شن و ماسه‌ای آن باعث شده که افراد در فصول مختلف جهت دیدن از این شهر به یونان سفر کنند. با نگاه کردن به ساختمان‌های این شهر می‌توانید به معماری اروپایی و کهن یونان پی ببرید که برگرفته از قرن شانزدهم است. در این میان جاذبه‌های مختلفی در این شهر وجود دارد که باعث شده افراد بیشتر برای دیدن از این نوع جاذبه‌ها سفری دلچسب داشته باشند و تصمیم بگیرند بارها و بارها به این شهر و کشور سفر کنند. اگر شما هم مشتاق هستید از این جاذبه‌ها مطلع شوید موارد زیر را مورد توجه قرار دهید:

  1. صومعه Arkadi
  2. صومعه Preveli
  3. ساخته‌های چوبی در موزه مجسمه‌های چوبی
  4. موزه نظامی ریتیمنو
  5. چشمه Rimondi
  6. کلیسای سنت آنتونی جورج

 مکان‌های دیدنی یونان در میکونوس

شهر میکونوس که از جمله شهرهای زیبا و دیدنی یونان به شمار می‌رود دارای ساختمان‌های بلند سفید رنگ با گنبدهای آبی است که زیبایی آن را چندین برابر کرده است. شهر میکونوس را با عنوان آسیاب‌های بادی می‌شناسند. گذشته از این موضوع آب‌های زیبای شهر میکونوس باعث شده افراد برای ورزش‌های آبی به آن سفر کنند. هرچند که جاهای دیدنی دیگری در شهر میکونوس وجود دارد که با سفر به آن می‌توانید از زیبایی‌های بی‌حد و حصر لذت ببرید. برای اطلاع از انواع جاذبه‌های گردشگری میکونوس در یونان به موارد زیر توجه کنید:

  1. خیابان قدیمی Matoyianni
  2. موزه دریایی اژه
  3. گالری Rarity
  4. بادگیر‌های نمادین
  5. ساحل کالافاتیس یا ونیز کوچک
  6. کلیسای زیبای پانایا تورلیانی
  7. ماسه‌های طلایی ساحل مگالی آمو

 مراکز تفریحی یونان در تسلیوی

تسلیوی یکی از جذاب‌ترین شهرهای یونان است که به ساحل طلایی هم شهرت دارد. از جاذبه‌های گردشگری معروف شهر تسلیوی یونان می‌توان به آفتاب گرفتن در سواحل طلایی و پر از ماسه‌های زرد رنگ آن اشاره کرد. با مستقر شدن در این شهر زیبا می‌توانید از غذاهای خوشمزه و لذیذ آن امتحان کنید. در این میان می‌توان به تاکستان و باغ‌های زیتون تسلیوی اشاره کرد که منظره‌ای زیبا و جذاب برای عکاسی و تفریح ایجاد کرده است. خالی از لطف نیست که با سفر به یونان از تسلیوی هم دیدن کنید و خاطرات خوشی را در ذهن خود ثبت نمایید. انواع جاهای دیدنی یونان در تسلیوی به شرح زیر است:

  1. دوچرخه‌ سواری و تفریحات آبی در پارک آبی تسلیوی
  2. گلف در Fantasy Mini Golf
  3. استودیوی هنر سرامیکی
  4. تور قایق‌سواری به Gorge
  5. بازی بولینگ در Bowl’m Over
  6. اسب سواری در مرکز سوارکاری
  7. ورزش‌های آبی در سواحل

جاهای دیدنی یونان در آپوکروناس

از زیباترین شهرهای دیدنی یونان می‌توان آپوکروناس را نام برد. این شهر در شمال شرقی یونان واقع شده و بسیار کوچک و محلی است که مانند روستاها بوده و بهترین فضا برای ریلکس کردن و خارج شدن از فضا و هیاهوی شلوغی شهر است. آپوکروناس برای افرادی که تازه شنا یاد گرفتند گزینه بسیار مناسبی است زیرا عمق آب آن کم است. فضای سرسبز آن باعث شده زیبایی دریا و آسمان آبی چندین برابر زیباتر جلوه کند. افرادی که برای بازدید از یونان به عنوان توریست وارد این کشور می‌شوند بهتر است حتماً از این شهر هم دیدن کنند زیرا جاذبه‌های گردشگری متفاوتی دارد که به شرح زیر است:

  1. دریاچه Kournas
  2. سواحل کالواکی
  3.  کلیسای Agios Nikolaos
  4. مرکز سلامتی و ماساژ در Georgioupolis
  5. ساحل Ombros Gialos
  6. موزه فولکلور
  7. غار مرموز Samonas

 مکان‌های دیدنی یونان در متوئورا

شهر متوئورا را به عنوان یکی از زیباترین شهرهای یونان می‌شناسند زیرا تپه‌های بلندی وجود دارد که بر روی تپه‌ها صومعه‌ها واقع شده‌اند وجود صومعه‌ها بر روی تپه‌های بلند با وجود ارتفاع زیاد و ابرهایی که واقع شده‌اند حالت معلق ایجاد نموده که این نام را برای این شهر انتخاب کرده‌اند زیرا به معنای معلق در هوا است. افراد زیادی سالانه از سراسر جهان به یونان و متوئورا سفر می‌کند تا این صومعه‌های واقع بر روی تپه‌ها را تماشا کنند و جهت بازدید از آنها ارتفاع زیادی را طی می‌کنند. اگر چه جاذبه‌های گردشگری دیگری هم در این شهر وجود دارد که به صورت موارد زیر برایتان دسته‌بندی نموده‌ایم تا در صورت تمایل از آنها دیدن کنید:

  1. صومعه Trinity Holy
  2. صومعه Meteoron
  3. صومعه Varlaam
  4. Agios Stefano صومعه
  5. صومعه روسسانو
  6. صومعه Megalo Meteoro
  7. کوهنوردی در Kalambáka
  8. روستای Kastraki
  9. غار Prehistoric Theopetra

 جاذبه‌های گردشگری یونان در کریت

کلید از دیگر شهرهای گردشگری یونان به شمار می‌آید که جاذبه‌های مختلفی برای توریست‌ها داشته و باعث جلب توجه آنها شده است. طبیعت بسیار بکر و فضای سرسبز کرید باعث جذب مسافران بسیار زیادی شده است زیرا کریت به عنوان پنجمین جزیره بزرگ مدیترانه شناخته شده و بزرگترین شهر یونان شناخته می‌شود. تاکنون از سراسر جهان توریست‌های بسیار زیادی برای دیدن از کریت سفر کردند تا بتوانند لحظاتی آرام را در جزیره آرام کریت بگذرانند. شما نیز اگر می‌خواهید به این شهر سفر کنید و از جاذبه‌های زیبا و بی‌نظیر آن دیدن کنید بهتر است به موارد زیر سر بزنید:

  1. ساحل زیبا Elafonissi
  2. کوه های زیبا و خیره‌کننده سفید
  3. آبهای عمیق تالاب Balos
  4. آثار باستانی موزه باستان‌شناسی Heraklion
  5. بیابان Spinalonga
  6. پارک ملی Gorge Samaria
  7. غروب آفتاب در ساحل Falassarna
  8. صومعه مقدس Arkadi
  9. ساحلStalis
  10. کاخ پر زرق و برق Knossos

 جاذبه‌های گردشگری یونان در نافلیو

از قدیمی‌ترین و اولین شهرهای یونان می‌توان شهر نافلیو را نام برد در واقع این شهر در دوران روم باستان رو به زوال رفت اما پس از ظهور دوره بیزانس رو به پیشرفت گذاشته و بهترین جاذبه‌ها را برای گردشگران به جای نهاده است. ساختمان‌های قدیمی و مجسمه‌های تاریخی، فضای سرسبز، قلعه‌های قرن وسطا و معماری بی‌نظیر و دیوارهای باستانی باعث شده افراد علاقمند به این موارد حتماً برای بازدید از آن به یونان سفر کنند. مواردی که در زیر می‌بینید همگی جاذبه‌های گردشگری دیگر شهر نافلیو هستند که برای بازدید از آنها اقدام کنید.

  1. میدان Syntagma Italianate
  2. کلیسای آگیوس اسپیریدوناس
  3. مجسمه یوانیس کاپودیستریاس
  4. تالار شهر در میدان Trion Navarhon
  5. موزه هنرهای محلی Peloponnesian
  6. موزه جنگ در ساختمان‌های آکادمی نظامی سابق
  7. قلعه Palamidi  با ۹۰۰ پله
  8. قلعه بورتزی
  9. خیابان‌های تاریخی

جاهای دیدنی یونان در کورفو

کورفو یکی از شهرهای زیبا و دیدنی یونان است که همه یونانیان آن را می‌شناسند. جزیره کورفو در شمال غربی یونان واقع شده که به بهشت یونان هم معروف است زیرا آسمان آبی آن در پس کوه‌های ناهموار کوتاه و بلند چشم نوازی می‌کند. اولین مدرسه هنرهای زیبایی که در یونان تاسیس شد در شهر کورفو بود. همچنین اولین دانشگاه و تاسیس اولین ارکستر در یونان در این شهر واقع شده که مبدأ شروع تاریخ مدرن و هنری یونان به نظر می‌رسد. مواردی که در زیر می‌بینید از جمله مراکز تفریحی کورفو در یونان هستند:

  1. بزرگترین میدان بالکان Spianada
  2. بیستون
  3. کاخ سنت مایکل و جورج
  4. کلیسای جامع شهر
  5.  کلیسای سنت اسپیریدون
  6.  موزه هنرهای آسیایی
  7. موزه بیزانس
  8. موزه اسکناس
  9. موزه دیونسیسوس سولوموس
  10. صومعه Vlacherna
  11. قلعه قدیمی کورفو

نتیجه‌گیری

اگر به فکر یک سفر مهیج و بازدید از مکان‌های دیدنی هستید سفر به یونان یکی از بهترین انتخاب‌هاییست که می‌توانید در تمام طول عمر خود داشته باشید. زیرا یونان دارای قدمت تاریخی بسیار زیاد است بنابراین شهرهای مختلف آن دارای موزه و صومعه و انواع مکان‌های تفریحی است. پیشنهاد ما این است که هرگز سفر به این کشور را از دست ندهید و با توجه به مطالبی که در اختیارتان قرار گرفت از انواع مراکز تفریحی و دیدنی آن بازدید کنید. هرچند که مکان‌های تاریخی و دیدنی یونان بیش از این است برای اطلاع از مراکز دیدنی دیگر می‌توانید با مشاوران ما در ارتباط باشید و راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید.

مقالات مرتبط