راهنمای کامل مهاجرت کاری به یونان

یونان یکی از کشورهای اروپایی است که به مقصد مناسبی جهت کار و کسب درآمد برای ایرانیان تبدیل شده است. به همین خاطر ایرانی‌ها سعی می‌کنند با دریافت ویزای کار یونان جهت مهاجرت و اقامت یونان از طریق کار اقدام کنند. هرچند که شرایط مهاجرت کاری به یونان نیز از اهمیت بالایی برخوردار است، اما در هر صورت این کشور به خاطر پیر شدن جمعیت نیاز به نیروی کار جوان بیشتری داشته بنابراین فرصت خوبی برای مهاجرت و مشغول شدن به یک کار و کسب درآمد خواهد بود. پیشنهاد ما این است که مدارک لازم و مراحل دریافت ویزای کار یونان را حاضر کنید و با تابعیت از قوانین کار در یونان جهت مهاجرت و اقامت در این کشور اقدام کنید. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه پیشنهاد می‌کنیم که تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

انواع ویزای کار یونان

اگر می‌خواهید زندگی در یک کشور پیشرفته و مناسب با امکانات کاری فوق العاده و اقتصادی قوی را تجربه کنید یونان بهترین انتخاب خواهد بود. البته که راه‌های بسیار زیادی جهت دریافت ویزای مهاجرتی یونان وجود دارد اما اگر بخواهید در این کشور مشغول به کار شده و از این طریق درآمد داشته باشید، بهتر است از طریق ویزای کار یونان اقدام کنید. دریافت ویزای کار یونان بستگی به انتخاب نوع ویزای کاری شما دارد. در حقیقت ویزای کار یونان انواع مختلفی دارد که به شرح زیر است:

در ادامه به بررسی هر یک از این نوع ویزاهای کار در یونان خواهیم پرداخت تا شما با آگاهی بیشتر جهت تصمیم گیری و انتخاب هر یک اقدام کنید.

فرم مقالات

اجازه کار در یونان

ممکن است تصور کنید که با یافتن شغل و مشغول شدن به آن تمام مشکلاتتان حل شده و دیگر مانعی بر سر راهتان قرار ندارد. در این صورت سخت در اشتباه هستید زیرا تا زمانی که شما اجازه یا مجوز کار در یونان را نداشته باشید هر لحظه ممکن است شما را از کشور بیرون کنند. به همین منظور باید مدارک مورد نیاز جهت دریافت مجوز کار قانونی در یونان را آماده کنید و به مراکز خدمات شهروندی ارائه نمایید. تا پس از بررسی مدارک و صحت آنها در صورت داشتن صلاحیت مجوز کار قانونی در یونان به شما داده شود. این مدارک به شرح زیر هستند:

ویزای جاب آفر Job offer یونان

یکی از انواع ویزای کار که می‌تواند راهی برای مهاجرت به یونان برای شما باشد ویزای جاب آفر یونان است. در این نوع ویزا شما نیازمند یک کارفرمای یونانی هستید که پیشنهاد کاری خود را به صورت آگهی در یونان منتشر می‌کند و پس از گذشت سه ماه که برای کار مورد نظر متقاضی پیدا نشد می‌تواند آگهی مورد نظر را برای ساکنین غیر از اروپا منتشر کند، در این شرایط پس از گذشت سه ماه شما می‌توانید جهت مشغول شدن به کار مورد نظر تقاضا دهید و پس از اینکه کارفرما شرایط و مدارک و تقاضای شما را پذیرفت می‌توانید جهت دریافت ویزای جاب آفر اقدام کنید.

بیشتر بخوانید: بررسی تمام مشاغل مورد نیاز یونان ۲۰۲۴ + میزان حقوق و مزایا

ویزای جستجوی کار Seeker Job یونان

نوع دیگری از مهاجرت به یونان از طریق ویزای جستجوی کار است. با استفاده از ویزای جستجوی کار شما در بازه زمانی ۶ الی ۸ ماهه به یونان سفر می‌کنید، در این مدت سفر باید به دنبال یافتن شغل از میان آگهی‌ها و راه‌های ارتباطی باشید. شما می‌توانید در این خصوص به شرکت‌ها و مراکز مختلف سر بزنید تا شغل مورد نظر خود را بیابید. اگر کشور یونان به تجربه و تحصیلات شما نیاز داشته باشد شانس یافتن شغل برایتان بیشتر خواهد بود. هر چند که بهتر است متناسب با تحصیلات و تجربه‌ای که دارید به دنبال شغل باشید.

مدارک لازم برای دریافت ویزای کار یونان

پس از اینکه یکی از راه‌های دریافت ویزای کار یعنی جاب آفر یا جستجوی کار را انتخاب کردید دیگر زمان دریافت ویزای کار یونان فرا می‌رسد. به منظور اخذ ویزای کار یونان باید مدارک لازم را آماده کنید و سپس به زبان یونانی ترجمه نموده و به سفارتخانه یونان در کشور خود ارائه دهید. این مدارک به شرح زیر هستند:

مراحل دریافت ویزای کار یونان

توجه داشته باشید که مراحل دریافت ویزای کار در یونان مشخص است و شما باید طبق مراحل آن پیش روید. پس از اینکه کار مورد نظر خود را پیدا کردید باید طبق مراحل زیر جهت دریافت ویزای کار یونان اقدام کنید:

  1.  ابتدا باید فرم درخواست را تکمیل کنید که شامل دو بخش است بخش اول مربوط به مشخصات فردی و بخش دوم مربوط به سوالاتی است که در رابطه با هدف شما از کار کردن در یونان طرح شده و باید به آنها پاسخ دهید.
  2.  در مرحله دوم باید برای رفتن به سفارتخانه یونان وقت بگیرید و پس از تعیین شدن وقت مقرر در سفارتخانه حاضر شوید و مدارک لازم را ارائه کنید.
  3. پس از آن که مدارک خود را ارائه کردید از شما می‌خواهند که با دو افسر مهاجرتی صحبت کنید، این نوع مصاحبه برای شناخت اهداف شما جهت مهاجرت به یونان است.
  4.  در مرحله چهارم باید اطلاعات بیومتریک ثبت شود. این در صورتی است که شما در ۵ سال گذشته به هیچ یک از کشورهای شینگن سفر نکرده باشید تا اثر انگشت و چهره شما اسکن شود.
  5.  در مرحله پنجم یا مرحله آخر شما موظف به پرداخت هزینه‌های دریافت ویزا هستید که تقریباً ۱۸۰ یورو خواهد بود.

مدت زمان دریافت ویزای کاری یونان چقدر است؟

اگر شما هم برای رفتن به یونان عجله دارید و می‌خواهید بدانید مدت زمان دریافت ویزای کاری یونان چقدر است، باید بدانید که به موارد مختلفی بستگی دارد. یکی از این موارد مربوط به تعداد درخواست ویزا در سفارتخانه کشور مورد نظر شماست. هرچند که صادر کردن ویزا در صورت صحت مدارک نزدیک به ۶۰ روز طول می‌کشد اما دیده شده که در برخی مواقع صادر شدن ویزای کاری یونان حدود سه ماه هم طول بکشد.

قوانین کار در یونان

حتماً می‌دانید که هر کشوری قوانین و مقررات خاص خود را دارد که یونان هم از این دسته مستثنا نیست. طبیعی است که شما نیز بخواهید جهت کار در یونان مهاجرت کنید اما باید به قوانین کار در این کشور واقف باشید تا مشکلی برای زندگی و کار شما پیش نیاید. به عنوان مثال باید توجه داشته باشید که برای کارفرماهایی که قصد پرداختن مالیات ندارند و شما را مجبور به کار نیمه وقت و پاره وقت می‌کنند کار نکنید. ممکن است پس از مدتی دولت یونان به کار غیرقانونی شما پی ببرد و ویزای شما را باطل کند و شما را از کشور بیرون نماید. در این صورت شانس گرفتن اقامت را از دست خواهید داد.

بیشتر بخوانید: آشنایی با بهترین دانشگاه های یونان + لیست ۱۰ تایی برترین ها

شرایط جاب آفر در یونان

منظور از شرایط جاب آفر این است که شما از طریق یک شرکت یا کارفرمای یونانی پیشنهاد کار بگیرید. پس از اینکه شما از سوی کارفرمای یونانی درخواست کار گرفتید می‌توانید این مدرک را به عنوان مدرک جاب آفر به سفارتخانه تقدیم نمایید تا ویزای کاری شما صادر شود پس از آن به کشور یونان خواهید رفت و پس از گذشت چند سال می‌توانید اقامت دائم این کشور را از آن خود کنید.

هزینه ویزای کار یونان

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های افراد به هنگام دریافت ویزای کار یونان هزینه‌ای است که باید بپردازند. اگر جهت کار در یونان اقدام کرده‌اید باید بدانید که هزینه آن متفاوت خواهد بود و بستگی به نوع شغل، موقعیت شغلی و سمت مورد نظر دارد. اما به طور تقریبی بین ۲۰۰۰ الی ۷۰۰۰ دلار بابت دریافت ویزای کار یونان باید بپردازید.

تبدیل ویزای توریستی به کاری در یونان

اگر ویزای توریستی یونان را دریافت کرده‌اید می‌توانید به مدت ۹۰ روز در این کشور به دنبال کار باشید و یا کارفرمایی پیدا کنید که کاری را به شما پیشنهاد دهد. در این صورت می‌توانید با درخواست کاری که دارید به کشور خود برگردید و دوباره درخواست ویزا دهید این بار درخواست ویزای شما با عنوان درخواست ویزای کاری خواهد بود.

تبدیل ویزای تحصیلی به کاری در یونان

اگر در یونان تحصیل می‌کنید و به فارغ التحصیلی نزدیک می‌شوید بهتر است درخواست ویزای کاری در یونان را ارائه دهید در این صورت پس از فارغ التحصیلی و مشغول شدن به کار ویزای کاری شما صادر می‌شود و می‌توانید با خیال راحت در این کشور به زندگی بپردازید و از کار خود درآمد کسب کنید.

تبدیل ویزای کار یونان بدون مدرک تحصیلی

اگر تحصیلات زیادی ندارید و تنها مدرک تحصیلی شما دیپلم است نگران نباشید. شما می‌توانید برای درخواست ویزای کار یونان بدون مدرک تحصیلی اقدام کنید. لازمه این کار راضی کردن کارفرما به عنوان نیروی کار موفق و با پشتکار است. قطعاً این راه سخت و زمانبر است پیشنهاد ما این است که بتوانید در یک رشته در دانشگاه ثبت نام کنید و پس از دریافت مدرک فارغ التحصیلی کارشناسی جهت دریافت ویزای کار یونان درخواست دهید.

ویزای کار یونان با مدرک فنی حرفه‌ای

اگر مدرک فنی حرفه‌ای دارید و می‌خواهید از این طریق ویزای کار یونان را دریافت کنید، باید مدرک فنی حرفه‌ای شما توسط کارفرمای یونانی تایید شود و به بیانی دیگر شما باید موفق به دریافت جاب آفر یونانی شوید. در این صورت با مدرک فنی حرفه‌ای و با تجربه کاری واحد خاک یونان خواهید شد و پس از گذشت مدت زمانی اقامت این کشور را از آن خود می‌کنید.

نتیجه‌گیری

با توجه به مطالبی که خدمتتان ارائه شد اکنون دیگر راهنمای کامل مهاجرت کاری به یونان را می‌دانید. در این صورت می‌توانید جهت مهاجرت و اقامت یونان از طریق کار و دریافت ویزای کار یونان اقدام کنید. در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی‌های دیگر می‌توانید با ما در ارتباط باشید. قطعاً تجربیات و سابقه فعالیت به شما در راه رسیدن به هدفتان جهت مهاجرت کاری به یونان کمک خواهد کرد، پس زمان را از دست ندهید.

مقالات مرتبط