گلدن ویزای یونان + سرمایه و هزینه و شرایط

همانطور که می‌دانید امروزه یکی از اهداف ایرانیان مهاجرت و زندگی در کشورهای اروپایی است. به ویژه یونان که یکی از مقاصد فوق‌العاده عالی برای زندگی به نظر می‌رسد؛ زیرا از هر نظر مورد تایید واقع شده است. در حقیقت اقتصاد سالم و ایجاد رفاه برای ساکنین یونان به همراه آب و هوای مطلوب سبب مراجعه افراد و ایرانیان زیادی به این کشور شده است. یکی از ساده‌ترین راه‌هایی که می‌توان از طریق آن به یونان سفر کرد و پس از مدتی اقامت ویزای این کشور را بدست آورد، خرید ملک است. دریافت گلدن ویزای یونان همان خرید ملک در یونان بوده که امکان مهاجرت و زندگی دائمی برای ایرانیان را در این کشور فراهم آورده است. بنابراین اگر شما هم خواهان دریافت گلدن ویزای یونان هستید و می‌خواهید از سرمایه و هزینه و شرایط این روش مهاجرت مطلع شوید تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

گلدن ویزا یونان چیست؟

حتماً شما هم با خود می‌گویید گلدن ویزای یونان چیست اصلاً منظور از ویزای طلایی یونان چیست؟ در پاسخ به این سوال باید گفت دریافت گلدن ویزای یونان تنها به معنی خرید ملک در این کشور است. خرید ملک در یونان یکی از راه‌های مهاجرت و دریافت اقامت این کشور محسوب می‌شود. از این رو اگر متقاضی گلدن ویزای یونان توانایی خرید ملکی به ارزش ۲۵۰ هزار یورو داشته باشد، بدون شک این ویزا را دریافت خواهد کرد و با مهاجرت به یونان و دریافت اقامت دائم و پس از گذر چند سال دریافت تابعیت این کشور به هدفش خواهد رسید. اکنون دیگر می‌دانید که گلدن ویزای یونان چیست و برای دریافت آن از چه راهی باید اقدام نمود.

اخذ ویزای یونان برای ایرانیان ۲۰۲۴

در سال ۲۰۲۴ بیشتر شاهد تقلای ایرانیان برای اخذ ویزای یونان هستیم؛ زیرا شرایط اقتصادی کشور به سمت و سویی رفته که زندگی برای مردم سخت شده و تصمیم دارند سرمایه خود را برای گسترش و حفاظت به کشوری دیگر مثل یونان منتقل کنند. به همین منظور بهترین کار این است که اقدام به اخذ ویزای یونان بگیرند و بهترین روش هم برای آن دریافت گلدن ویزای یونان است. از این طریق ایرانیان می‌توانند یک یا چند ملک در یونان خریداری کنند و پس از آن ویزای یونان برای آنها صادر خواهد شد. نکته قابل توجه در رابطه با اخذ ویزای یونان برای ایرانیان مراحل، شرایط و هزینه‌ای است که باید طی کرده و بپردازند. در غیر این صورت مهاجرت امکان‌پذیر نخواهد بود. در ادامه قصد داریم به مراحل اخذ ویزای گلدن یونان بپردازیم.

مراحل اخذ ویزای طلایی یونان

برای اینکه بتوانید اقامت دائمی یونان را دریافت کنید در حقیقت باید موفق به اخذ گلدن ویزای یونان شوید. دریافت ویزای طلایی یونان تنها با طی کردن مراحلی که در ادامه خدمتتان ذکر کرده‌ایم ممکن خواهد بود:

در مرحله اول باید به بازدید ملک بپردازید. برای اینکه بتوانید از ملک مورد نظر خود در یونان بازدید کنید باید از طریق دریافت ویزای توریستی C یا ویزای توریستی D اقدام نمایید. ویزای توریستی تایپ C به این معنی است که شما برای سفر به یونان ویزا دریافت می‌کنید اما ویزای توریستی تایپ D به این معنی است که شما با هدف بازدید از ملک در یونان و به مدت ۶ ماه اجازه رفت و آمد به این کشور را خواهید داشت. بازدید از ملک مورد نظر به صورت غیر حضوری نیز ممکن است. در این زمینه شما می‌توانید از طریق عکس، فیلم یا لایو ملک مورد نظر را به صورت کلی و جزئی مشاهده نمایید.

در مرحله دوم باید یک حساب افتتاح کنید. جهت افتتاح حساب در یونان می‌توانید به صورت حضوری اقدام کرده که از طریق ویزای توریستی تایپ D یا تایپ C امکان‌پذیر خواهد بود. اما اگر شرایط افتتاح حساب به صورت حضوری در یونان را ندارید از روش غیرحضوری استفاده کنید. برای افتتاح حساب به صورت غیر حضوری کافیست وکالت‌نامه مربوط به افتتاح حساب را در بانک یونان در سفارت امضا کنید.

در مرحله سوم باید کد مالیاتی یونان را دریافت نمایید.

در این مرحله پس از دریافت مشاوره و راهنمایی‌های لازم در رابطه با خرید ملک در یونان دیگر آماده خرید ملک خواهید بود. پس از گذر از این مرحله می‌توانید ملک مورد نظر خود را خریداری نمایید.

برای خرید باید میزان پول مورد نظر را از کشور ایران که کشور مبدا شما است به حساب بانکی خود در یونان انتقال دهید.

بعد از اینکه به طور کامل با فروشنده تسویه حساب کردید فروشنده نیز باید سند ملک را به صورت کاملاً رسمی به نام شما ثبت کند.

در این مرحله شما می‌توانید برای دریافت اقامت خانواده درخواست دهید.

اداره مهاجرت برای شما یک وقت معین می‌کند که شما می‌توانید اطلاعات مورد نظر را ارائه دهید تا اداره مهاجرت آنها را ثبت نماید.

از آن پس کارت اقامت دائم ۵ ساله یونان برای شما و خانواده‌تان صادر شده و پس از گذشت ۵ سال باید آن را تمدید نمایید.

با توجه به این مراحل می‌توان فهمید دریافت ویزای طلایی یونان ساده نیست اما با وجود دریافت مشاوره از تیم متخصص و با تجربه ما قطعاً راحت و ساده خواهد شد.

شرایط ویزای همراه در گلدن ویزا یونان

قطعاً شما هم تصور می‌کنید که افرادی که به عنوان همراه برای اخذ ویزای طلایی یونان اقدام می‌کنند باید شرایط خاصی داشته باشند. بدون شک عدم سوء سابقه یکی از مهمترین شرایطی است که برای دریافت ویزای همراه مورد بررسی قرار می‌گیرد. در واقع شما می‌توانید برای دریافت ویزای طلایی یونان افراد مختلف از جمله اعضای خانواده مثل همسر، فرزندان، والدین خود یا والدین همسرتان نیز اقدام کنید. اما شرایط برای فردی که به عنوان متقاضی گلدن ویزای یونان اقدام می‌کند متفاوت‌تر خواهد بود. به این موضوع نیز در ادامه خواهیم پرداخت.

شرایط اقامت طلایی یونان

اکنون اگر خودتان متقاضی اقامت طلایی یونان هستید باید شرایط خاصی را نیز داشته باشید تا گلدن ویزای یونان برایتان صادر شود و بتوانید علاوه بر تجربه زندگی عالی و سرشار از رفاه در یونان عزیزانتان را نیز به این کشور برده و در کنار آنها به زندگی فوق العاده خود ادامه دهید. این شرایط به شرح زیر هستند:

قطعاً این شرایط سخت نیست و برای افرادی که قصد دریافت ویزای طلایی یونان را دارند ساده‌تر هم خواهد بود، کافیست با مشاورین و کارشناسان ما در ارتباط باشید تا همه راهنمایی‌های لازم در این زمینه را به شما ارائه دهند.

هزینه گلدن ویزای یونان

یکی از مهمترین دغدغه‌ها و سوالاتی که ممکن است برای افراد متقاضی گلدن ویزای یونان ایجاد شود در رابطه با هزینه آن است. این افراد می‌خواهند بدانند که برای اخذ ویزای طلایی یونان و اقامت دائم این کشور چه میزان هزینه نیاز است. در پاسخ به چنین سوالاتی باید بگوییم که اصلاً نگران نباشید چرا که ما از صفر تا صد اخذ گلدن ویزا در کنارتان خواهیم بود؛ اما باید توجه داشته باشید که داشتن سرمایه‌ای بیش از ۵۰۰ هزار یورو در حساب بانکی شما یکی از ضروریات است. با این وجود شما باید توانایی خرید ملک با ارزش بیش از ۲۵۰ هزار یورو را داشته باشید.

در واقع شما باید علاوه بر سرمایه و هزینه‌ای که بابت خرید ملک در حساب بانکی خود نگهداری می‌کنید، هزینه‌های دیگری بابت ارائه مدارک و ترجمه آنها به سفارت نیز متحمل شوید. هرچند که این هزینه‌ها ناچیز باشند اما در واقع با محاسبه هزینه‌های دیگر جمع خواهند شد. با توجه به اینکه نرخ ارز مدام در حال نوسان است جهت اطلاع بیشتر در رابطه با قیمت یورو و تطابق آن با پول کشور می‌توانید با مشاورین ما در ارتباط باشید.

اخذ تابعیت با گلدن ویزا یونان

اینکه بتوانید تابعیت یونان را دریافت کنید قطعاً چالش بزرگی به نظر می‌رسد؛ اما با وجود اخذ ویزای طلایی یونان قطعاً امکان‌پذیر خواهد بود. هرچند که در این زمینه باید اقدامات دیگری را نیز انجام دهید یکی از مهمترین اقداماتی که برای اخذ تابعیت گلدن ویزا یونان باید مورد توجه قرار دهید، شرکت در آزمون شهروندی یونان است. در واقع قبولی در این آزمون بسیار مهم است و در صورتی که بتوانید با نمره بالا این آزمون را بگذرانید قطعاً یک قدم به هدفتان نزدیک‌تر شده‌اید.

دومین گام این است که حدود ۷ سال مالیات بر درآمد کشور یونان را پرداخت نمایید که در این صورت تابعیت یونان از آن شما خواهد بود. این موضوع نیز زمانی محقق می‌شود که شما ملکی را در یونان خریداری کرده باشید و از طریق اشتغال در یونان هر ساله مالیات بر درآمد را به موقع و بر میزان معین شده بپردازید. هرچند که این پروسه زمانبر بوده اما اهمیت فوق‌العاده بالایی برای افراد متقاضی تابعیت این کشور دارد.

آخرین اخبار گلدن ویزا یونان

اگر یکی از متقاضیان دریافت ویزای طلایی یونان باشید بدون شک اخبار حاصل از ویزای این کشور را به شدت مورد توجه قرار می‌دهید و مدام دنبال خواهید کرد. بر اساس آخرین خبرهای منتشر شده افرادی که قصد دریافت گلدن ویزای یونان را دارند باید حتماً سرمایه‌ای بیش از ۵۰۰ هزار یورو در حساب بانکی خود داشته باشند.

نکته دیگر در رابطه با اخبار منتشر شده این است که علاوه بر ۵۰۰ هزار یورو فرد متقاضی باید توانایی خرید ملک یا املاک مختلف در بعضی از نقاط یونان را به ارزش بیش از ۲۵۰ هزار یورو داشته باشد.

مدت زمان دریافت ویزای طلایی یونان

حتماً شما هم به این موضوع فکر می‌کنید که مدت زمان دریافت ویزای طلایی یونان چقدر است؟ یا برای مهاجرت به یونان از طریق دریافت ویزای طلایی چقدر باید زمان صرف کرد؟ برای پاسخ به چنین سوالاتی باید بدانید که زمانی که برای دریافت گلدن ویزای یونان صرف می‌کنید به عوامل مختلفی بستگی دارد. یکی از این عوامل مربوط به پروسه‌های اداری این کار می‌شود. در واقع زمانی که شما برای دریافت اقامت یونان اقدام می‌کنید از طریق سفارت و دولت یونان تاییداتی باید صورت گیرد. طبیعی است که پروسه اداری و تایید برخی مدارک و اطلاعات داده شده زمان بر خواهد بود.

نکته دیگر در رابطه با سرعت عمل شما برای تهیه مدارک و وجود شرایط است. در واقع اگر شما بتوانید مدارک مورد نیاز را فوراً تهیه کرده و سرمایه لازم برای سرمایه‌گذاری و خرید ملک را نیز آماده کنید بدون شک سرعت اخذ ویزای طلایی یونان بیشتر خواهد شد. در این شرایط نیز اگر موسسه مهاجرتی مورد اعتمادی همچون مجموعه ما در تمام مراحل در کنارتان باشد، قطعاً در مدت زمان کمتری موفق به اخذ گلدن ویزای یونان خواهید شد. اما به طور تقریبی و کلی اگر به دنبال زمانی برای دریافت ویزای طلایی این کشور هستید باید بدانید که حدوداً ۲ الی ۳ ماه زمان می‌برد.

مدارک مورد نیاز برای اخذ گلدن ویزای یونان

بدون شک برای خرید ملک و همچنین دریافت ویزای طلایی یونان باید حتماً مدارک مورد نیاز را تهیه و ارائه نمایید. توجه کنید که حاضر کردن این مدارک باید با سرعت بالایی انجام شود تا شما را هرچه سریع‌تر به هدفتان برساند. این مدارک به شرح زیر هستند:

همه این مدارک باید با مشخصات و اطلاعات فرد متقاضی مطابقت داشته باشد، در غیر این صورت بلافاصله درخواست متقاضی رد شده و مجدداً باید اطلاعات خود را تکمیل کرده و دوباره ارائه دهد. نکته جالب توجه در رابطه با مدارک متقاضی این است که گاهی ترجمه آنها برای ارائه به یونان لازم خواهد بود که تیم مهاجرتی ما در این راه کنارتان است و در صورت لزوم این خدمات را ارائه خواهد داد.

حداقل سرمایه برای اخذ گلدن ویزای یونان

حتماً شما هم سرمایه‌ای دارید و می‌خواهید بدانید که برای اخذ گلدن ویزای یونان کافیست یا خیر؟ در پاسخ به چنین سوالی باید گفت اگر خواهان دریافت ویزای طلایی یونان هستید باید نزدیک به ۸۰۰ هزار یورو سرمایه داشته باشید. در واقع ۵۰۰ هزار یورو از آن باید در حساب بانکی شما به عنوان سرمایه نگهداری شود و ۲۵۰ هزار یورو یا بیش از آن صرف خرید ملک در یونان گردد. هرچند که اگر سرمایه بیش از این دارید و توانایی خرید بیش از یک ملک را در یونان دارید قطعاً شرایط به نفعتان خواهد بود؛ زیرا سود و سرمایه حاصل از خرید ملک در یونان روز به روز ارزشمندتر شده و افزایش خواهد داشت. بدون شک در این صورت زندگی سرشار از رفاه و آرامش را در یونان تجربه خواهید نمود.

مزایای گلدن ویزای یونان

اگر موفق به دریافت ویزای طلایی یونان شوید قطعاً از مزایای بیشماری نیز برخوردار خواهید شد؛ چرا که گلدن ویزای یونان مزایای منحصر به فرد و ویژه‌ای دارد که اگر متقاضی آن هستید باید حتماً از این مزایا مطلع شوید که به شرح زیر هستند:

با شنیدن چنین مزایایی از دریافت ویزای طلایی یونان بدون شک هر فردی مصمم به دریافت این ویزا خواهد شد اگر شما هم یکی از این افراد هستید زمان را هدر ندهید و بلافاصله اقدامات لازم را انجام دهید.

معایب گلدن ویزای یونان

در کنار مزایایی که برای ویزای طلایی یونان نام برده شد ممکن است برایتان سوال پیش آید که آیا اخذ این نوع ویزا معایبی هم به دنبال دارد یا خیر؟ در پاسخ به چنین سوالی باید گفت معایب گلدن ویزای یونان در کنار مزایای آن بسیار ناچیز به نظر می‌رسد و می‌توان به راحتی از آنها صرف نظر کرد. یکی از معایبی که در این زمینه باید به آن توجه داشته باشید در رابطه با این است که شما حق اشتغال در مشاغل یونانی را نخواهید داشت و فقط در صورتی می‌توانید مشغول به کار شوید که یک شرکت ثبت کنید و تجارت خود را راه‌اندازی نمایید. همچنین اگر فرزندانی دارید که بیش از ۲۱ سال سن دارند و ازدواج کرده‌اند، اجازه گرفتن اقامت برای آنها را نخواهید داشت.

اخذ پاسپورت از طریق گلدن ویزای یونان

یکی از مهمترین اقداماتی که افراد خواهان آن هستند اخذ پاسپورت کشوری است که قرار است به آن مهاجرت کند. شما نیز اگر خواهان اخذ پاسپورت یونان هستید و می‌خواهید از طریق گلدن ویزای این کشور اقدام کنید، باید حتماً در آزمون شهروندی این کشور شرکت کرده و نمره قبولی را کسب نمایید. علاوه بر آن پاسپورت زمانی برای شما صادر می‌شود که ۷ سال یا بیش از آن در کشور یونان زندگی کرده باشید و مالیات بر درآمد این کشور را به طور مداوم بپردازید. سپس درخواستتان را ثبت می‌کنید و در صورت بررسی شرایط لازم پاسپورت برای شما صادر شده و از آن پس موفق به استفاده از آن خواهید بود.

نتیجه‌گیری

با توجه به اطلاعاتی که در اختیارتان قرار گرفت اکنون دیگر می‌دانید که گلدن ویزای یونان به معنی خرید ملک در این کشور است که با سرمایه‌ای بیش از ۲۵۰ هزار یورو امکان‌پذیر خواهد بود. علاوه بر آن شما نیازمند ۵۰۰ هزار یورو سرمایه برای حساب بانکی خود نیز در این کشور لازم دارید. در این مطلب به مراحل، شرایط و هزینه ویزای طلایی یونان به طور کامل اشاره شد. همچنین مزایای اخذ ویزای طلایی یونان نیز به طور کامل در اختیارتان قرار گرفت تا با تسلط بیشتری برای ارائه تقاضانامه و درخواست اقدام نمایید. در این راه انتخاب موسسه مهاجرتی مهمترین اقدام خواهد بود زیرا همه اطلاعات لازم را ارائه داده و سرعت رسیدن شما به هدفتان را افزایش می‌دهد. زمان را هدر ندهید و هم اکنون با مشاورین و کارشناسان ما در این راه در ارتباط باشید.

مقالات مرتبط