بررسی کامل ویزای دیجیتال نومد

اگر علاقمند به مهاجرت و زندگی در کشور دیگر باشید قطعاً راه‌های مختلفی را امتحان کرده‌اید و در رابطه با آنها اطلاعات زیادی دارید. می‌دانید که راه‌های مختلف و بسیار زیادی برای دریافت مهاجرت کشورهای متعدد وجود دارند که در این میان می‌توان به مهاجرت کاری، مهاجرت تحصیلی و مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری و خرید ملک اشاره کرد. در مواردی هم ممکن است افراد مهاجرت از طریق ازدواج با فرد خارجی را ترجیح دهند.

در هر صورت روش‌های متعددی وجود دارند اما امروزه روش جدید و راحت‌تری در نظر گرفته شده که ممکن است در رابطه با آن شنیده باشید و آن چیزی نیست جز ویزای دیجیتال نومد، این نوع ویزا در سال‌های اخیر صادر شده است و توسط برخی کشورها ارائه می‌شود. اکنون اگر شما هم کنجکاو هستید بدانید ویزای دیجیتال نومد چیست و چه مدارکی برای دریافت آن لازم است یا اینکه چه کشورهایی ویزای نومد را صادر می‌کنند تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

ویزای دیجیتال نومد چیست؟

پس از ورود بیماری کرونا در جهان و شیوع آن بسیاری از کسب و کارها رونق خود را از دست دادند و به طور کلی تعطیل شدند. در این میان تنها افرادی توانستند به کسب و کار خود ادامه دهند که از طریق آنلاین اقدام به فروش و ارائه خدمات نمودند. ویزای دیجیتال نومد دقیقاً مرتبط با همین موضوع است در واقع کسب و کار آنلاین در کشوری دیگر بدون حضور در شرکت مورد نظر نیازمند ویزای نومد خواهد بود. یعنی شما می‌توانید به صورت آنلاین کار و حرفه خود را انجام دهید در صورتی که ویزای کشور مورد نظر را دریافت کنید و از این طریق درآمد داشته باشید.

به زبان ساده‌تر اینکه شما استخدام یک شرکت خارجی خواهید شد و با دریافت ویزای نومد به کشور مورد نظر مهاجرت می‌کنید؛ اما کسب و کار شما طوری مدیریت و کنترل می‌شود که نیازی به حضور شما در شرکت یا محل کار نیست، بلکه شما همه چیز را به صورت آنلاین و غیر حضوری پیش می‌برید. هرچند که اخذ ویزای دیجیتال نومد نیازمند شرایط و مدارک خاصی است که در ادامه به آنها نیز خواهیم پرداخت.

شرایط اخذ ویزای دیجیتال نومد چیست؟

اکنون دیگر می‌دانید که ویزای دیجیتال نومد چیست و چگونه باید برای آن اقدام کرد؛ اما قطعاً شرایط خاصی برای افرادی که درخواست ویزای دیجیتال نومد را ارائه می‌دهند در نظر گرفته شده است و انتخاب افراد را بر همین اساس انجام می‌دهند. شما نیز باید بر این شرایط واقف باشید تا در صورت بررسی‌های کامل تشخیص دهید که امکان اخذ ویزا برای شما فراهم است یا خیر و سپس اقدام نمایید. شرایط اخذ ویزای دیجیتال نومد به شرح زیر است:

با مطالعه این شرایط می‌توان فهمید که شروط سخت و غیر قابل اجرایی برای اخذ ویزای دیجیتال نومد در نظر گرفته نشده و هر کسی می‌تواند با وجود چنین شرایط راحتی به کشور هدف مهاجرت نماید.

مزایای دریافت ویزای دیجیتال نومد چیست؟

اخذ ویزای نومد هم مانند دیگر ویزاهایی که برای مهاجرت به کشورهای مختلف درخواست داده می‌شوند دارای مزایای خاص و منحصر به فردی است. در واقع شما هم با شنیدن یا فهمیدن این نوع مزایا نسبت به اخذ ویزای نومد ترغیب خواهید شد. همین مزایا هستند که باعث هجوم افراد بیشتر جهت مهاجرت شده است. حال اگر کنجکاو هستید در رابطه با مزایای ویزای دیجیتال نومد بدانید موارد زیر را مطالعه کنید:

در کنار مزایای منحصر به فرد ویزای دیجیتال نومد باید این موضوع را نیز بدانید که یک عیب بزرگ در این رابطه وجود دارد و آن هم این است که این نوع ویزا توسط همه کشورها در جهان صادر نمی‌شود و تعداد معدودی از کشورها ویزای نومد را رائه می‌دهند.

چه کشورهایی ویزای دیجیتال نومد را ارائه می‌دهند؟

اکنون که دیگر تصمیم به اخذ ویزای نومد گرفته‌اید باید بررسی کنید که کدام کشورها در این زمینه ویزا ارائه می‌کنند. در واقع کشورهای دیگر ویزای دیجیتال نومد را با ویزای دورکاری هم یاد می‌کنند. بنابراین می‌توان فهمید که در واقع شما این ویزا را برای دورکاری و درآمد ثابت از کشورهای دیگر جهت اقامت در آن دریافت می‌کنید. جدولی که در زیر می‌بینید نام کشورهایی است که از دوره پاندمی کرونا تاکنون ویزای دیجیتال نومد را ارائه کرده‌اند:

اسپانیا آلمان
یونان برزیل
قبرس جنوبی اندونزی
کانادا کلمبیا
پرتغال سنت لوشیا
رومانی پاناما
مجارستان اکوادور
لتونی سریلانکا

 

اکنون به هر یک از کشورهایی که در این جدول وجود دارد می‌توانید درخواست اخذ ویزای دیجیتال نومد بفرستید و منتظر باشید تا با بررسی‌های کامل انجام شده و در نهایت درخواستتان پذیرفته شود. در این راه ما در کنارتان هستیم و درواقع وجود سازمان‌های مهاجرتی سرعت ارائه نتیجه یعنی اخذ ویزای مورد نظر را بهبود می‌دهد. موسسه مهاجرتی ما از گروه و تیمی متخصص و با تجربه تشکیل شده که در این خصوص اطلاعات و مشاوره لازم را در اختیارتان می‌گذارد تا با آگاهی کامل تصمیم بگیرید.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای دیجیتال نومد

برای دریافت هر ویزایی باید یک سری مدارک را به صورت کامل و دقیق ارائه کنید تا موفق به دریافت آن شوید. هر ویزایی متناسب با نوع و شرایطی که دارد مدارک مشخصی را می‌پذیرد. سفارت کشورهای نامبرده نیز مدارک مختلفی را برای اخذ ویزای دیجیتال نومد اعلام کرده‌اند که شما موظف به تهیه و ارائه آنها هستید. این مدارک به شرح زیر هستند:

درخواست ویزا را به صورت کامل با وجود اطلاعات فرد متقاضی پر کرده و امضا کنید.

یک پاسپورت معتبر ارائه کنید که دارای یک سال انقضا و دو برگه خالی باشد.

همچنین یک قطعه عکس پاسپورتی نیز باید ارائه نمایید که با زمینه سفید باشد و به تازگی گرفته باشید در واقع عکس جدید لازم است و عکس نباید قدیمی باشد.

هزینه‌های اخذ ویزا را پرداخت کرده و رسید پرداخت را نیز در مدارک خود بگذارید تا در نهایت به سفارت ارائه کنید.

گواهی بیمه سلامت نیز در میان مدارک برای ارائه لازم و ضروری است.

علاوه بر این موارد باید یک گواهی بر عدم سوء پیشینه در دو سال گذشته نیز ارائه نمایید.

گاهی ممکن است تهیه برخی از این مدارک نیاز به ترجمه رسمی به زبان انگلیسی یا زبان کشور هدف داشته باشد در این صورت باید به افراد مطمئن و قابل اعتماد برای ترجمه مدارک خود مراجعه کنید تا ترجمه را در صحت و به صورت دقیق انجام دهند.

چه افرادی می‌توانند برای اخذ ویزای دیجیتال نومد درخواست دهند؟

امروز انجام کارهای آنلاین و مشاغلی که به صورت دورکاری صورت می‌گیرند افزایش یافته از این رو همه افرادی که به صورت ریموت یا فریلنسری کار می‌کنند می‌توانند برای درخواست ویزای نومد اقدام کنند. در واقع چنین افرادی درآمد ثابت و ماهانه از کار و فعالیت خود دریافت می‌کنند که این موضوع برای صدور ویزای دیجیتال نومد اهمیت زیادی دارد. شما نیز هر زمان که بخواهید می‌توانید برای اخذ ویزای دیجیتال نومد با ما یعنی موسسه مهاجرتی متخصص و با تجربه در ارتباط باشید.

کلام پایانی

با توجه به اطلاعاتی که در اختیارتان قرار گرفت اکنون دیگر می‌دانید که ویزای دیجیتال نومد در رابطه با دورکاری و کارهای آنلاین در کشوری دیگر است که اقامت آن کشور را برای افراد صادر می‌کند. افرادی که موفق به اخذ ویزای دیجیتال نومد می‌شوند باید بدانند که اعتبار این نوع ویزا تا یک سال است و افراد پس از گذشت یک سال می‌توانند برای تمدید آن اقدام کنند. ویزای نومد از طریق کشورهای خاصی ارائه می‌شود که نام آنها را در این مطلب ذکر نمودیم. حال اگر تصمیم خود را برای اخذ ویزای دیجیتال نومد هر یک از این کشورها گرفته‌اید می‌توانید از طریق مشاوران موسسه مهاجرتی ما برای اخذ این ویزا اقدام نموده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن این ویزا را از آن خود کنید.

مقالات مرتبط